دوشنبه 16 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

از آنجایی که مرکز اجلاس شورا تنها نهاد بین المللی در منطقه است که اجلاس شورای حکام آن در این ابعاد تشکیل می شود، یونسکو همواره دید ویژه‌ای به نتایج و مصوبات آن داشته است.

مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فراورده‌های نفتی گفت: در لایحه بودجه سال آینده هیچ افزایش قیمتی برای بنزین پیش‌بینی نشده و قیمت بنزین در سال آینده تغییر نمی‌کند.

معاون وزیرراه و شهرسازی گفت: به دلیل وجود حجم بالای بناهای ناپایدار در کشور در رابطه با مقاوم‌سازی و نوسازی محلات فرسوده‌، چاره‌ای جز سرعت بخشی به امر بازآفرینی شهری نداریم.

مدیر عامل صندوق ملی مسکن از تامین 20 هزار میلیارد تومان منابع مالی از محل تهاتر نفت برای طرح نهضت ملی مسکن خبر داد.

سخنگوی وزارت صمت گفت: فروش خودروهای وارداتی در سامانه یکپارچه فروش خودرو انجام و جزئیات طی روزهای آتی اطلاع رسانی خواهد شد.

نخستین نمایشگاه بین‌المللی میوه و سبزیجات ایران از 4 تا 7 اسفند در نمایشگاه شهر آفتاب با هدف معرفی دستاوردها، توانمندی‌ها و توسعه صادرات در تهران برگزار می‌شود.

مدیرکل دفتر آفریقای سازمان توسعه تجارت گفت: طی 10 ماهه امسال بیش از 27 میلیارد دلار به کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی صادرات داشتیم که بیانگر رشد 26 درصدی نسبت به پارسال است.

جلسه ویدئوکنفرانس کارگروه ملی مدیریت چرا برای تنظیم تقویم کوچ بهاره عشایر در سال 1402 و برنامه‌ریزی برای مدیریت چرای دام و ساماندهی کوچ در سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور برگزار شد.

آمارهای رسمی نشان می‌دهد که تورم در فرانسه در ماه ژانویه نسبت به ماه دسامبر سال 2022 افزایش یافته است.

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران ضمن بیان اینکه محصولات غذایی در بازار فراوان است و هیچ کمبودی نداریم، گفت: نوسانات ارزی اخیر موجب افزایش 20 تا 25 درصدی قیمت‌ها در بازار شده است.

آخرین قیمت سکه و طلا برای امروز 3 اسفند ماه 1401 اعلام شد که بر اساس آن قیمت سکه امامی به 29 میلیون و 594 هزار تومان رسید؛ البته حباب این سکه روی رقم 7 میلیون و 668 هزار تومان است.

‌رئیس هیئت‌مدیره بانک صادرات ایران پیشنهاد کرد؛ فرآیندهای صدور چک الکترونیک و حتی گواهی عدم پرداخت آن با ارائه کد رهگیری در سامانه‌های قوه قضائیه قابل رصد باشد.

امراللهی مدیرکل نظارت بر کالاهای اساسی وزارت کشاورزی گفت: از دیروز گوشت‌های منجمد بسته‌بندی شده یک کیلویی با قیمت‌های پایین‌تر به بازار آمد تا مشکل مردم در خردکردن گوشت منجمد کیلویی حل شود.

رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور از شناسایی اموال ابر بدهکار مالیاتی که با شگردهای خاص، 15 سال اقدام به فرار مالیاتی کرده بود، خبر داد.

وزارت صمت وعده داده بود که تا پایان سال جاری 10 درصد از خودروهای وارداتی را عرضه خواهد کرد با این حال امروز سوم اسفند ماه است و هنوز سازوکار فروش خودروهای خارجی مشخص نشده است.

بر اساس آخرین آمار، از ابتدای سال تا پایان بهمن ماه تولید خودرو با 25 درصد رشد به یک میلیون و 126 هزار دستگاه رسید.