دوشنبه 16 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

در هفته گذشته زمان آغاز پیش فروش های نوروزی قطار همچنان با بلاتکلیفی به پایان رسید و در بخش مسکن نیز مقاوم سازی مسکن مهر در برابر زلزله مورد توجه همگان قرار گرفت.

آغاز ثبت‌نام خرید خودروهای وارداتی از هفته آینده، اجرای توافقات با چین تا 2 ماه آینده، افزایش قابل توجه قیمت سکه و افزایش 20 تا 25 درصدی قیمت مواد غذایی از جمله اخبار مهم این هفته صمت بود.

رفیعی، رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران گفت: ایرلاین‌ها اقدام به بنگاه داری می‌کنند و مالک بسیاری از باشگاه‌های فوتبال و غیره هستند.

سیدهادی موسوی گفت: سامانه مبادلات ارزی می‌تواند در کوتاه‌مدت از التهاب بازار ارز بکاهد.

در نخستین روز کاری مرکز مبادله ارز و طلا در مجموع 506 میلیون دلار حواله عرضه شد که از این میزان 391.6 میلیون دلار مورد معامله قرارگرفت.

سیاست های راهبردی شرکت ملی نفت ایران در زمینه بهینه سازی مصرف انرژی با حضور محسن خجسته مهر در شرکت بهینه سازی مصرف سوخت تشریح شد.

براساس اطلاعیه سازمان امور مالیاتی اصل طلا، جواهر و پلاتین به‌کاررفته در مصنوعات ساخته‌شده از ارزش افزوده معاف است.

رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: ایران اکنون در میان کشورهای صادر کننده به ارمنستان رتبه سوم را بعد از روسیه و چین در اختیار دارد.

رئیس مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب و کار کشور گفت: از این پس تنها کسی می‌تواند مجوز کسب و کار در یک محل را دریافت کند که کد ملی وی با کدپستی اعلامی، همخوانی کامل داشته باشد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت امور اقتصادی و دارایی، از امضای یک تفاهمنامه با سازمان امور مالیاتی برای پرداخت کمک هزینه معیشتی به بازنشستگان وزارت متبوع خبر داد.

معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد گفت: در دولت سیزدهم، برای اولین بار، جهت‌گیری تسهیلات نظام بانکی معطوف به دهک‌های پایین جامعه شده است.

گروه بهمن به عنوان سومین شرکت خودروساز بزرگ کشور محصولات خود را در یازدهمین نمایشگاه صنعت خودرو و قطعات وابسته رشت حضور دارد.

نرخ تورم سالانه بهمن ماه 1401 برای خانوارهای کشور به 47.7 درصد رسیده که نسبت به ماه قبل، 1.4 واحد درصد افزایش نشان می‌دهد.

فصل پاییز 1401، شاخص قیمت تولیدکننده بخش زراعت، باغداری و دامداری سنتی 934.9 است که نسبت به فصل مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) 54.6 درصد افزایش داشته است.

حدود دو هفته پیش دو زلزله پی‌درپی و بزرگ بخش قابل توجهی از 10 استان ترکیه را دچار ویرانی شدید کرد و حالا شاهد ارزیابی چند ده میلیارد دلاری درباره خسارات ناشی از این زلزله‌ها هستیم.

مدیر دفتر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی و برقابی شرکت آب منطقه‌ای تهران گفت: مخازن سدهای پنج‌گانه تهران با کسری 85 میلیون متر مکعبی نسبت به سال گذشته روبه رو شده‌اند.