دوشنبه 16 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی حمل‌ونقل دریایی را مهم‌ترین محرک تجارت جهانی دانست که به دلیل دو ویژگی ارزان و ایمن بودن سایر مدهای حمل‌ونقل را تحت تاثیر قرار داده است.

وزیر ارتباطات گفت: هدف گذاری برای اقتصاد دیجیتال در تولید ناخالص داخلی تا سال 1404 حدود 10 درصد است.

یک اقتصاددان گفت: دلار 50 هزار تومانی تولید را نابود می کند، باید هرچه سریعتر توافق نامه های امضا شده با چین اجرایی شود.

حاتمی یزد گفت: برای کنترل قیمت دلار دولت باید هزینه های خود ر مدیریت کند زیرا هم اکنون بیش از آنکه درامد داشته باشد هزینه دارد.

یک کارشناس اقتصادی با اشاره به اینکه افزایش تقاضا علت بالارفتن قیمت دلار است گفت: اگر افزایش نرخ دلار مدیریت نشود شاهد ابرتورم در کشور خواهیم شد.

نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد که نیمی از مردم روسیه به سمت استفاده از کالاهای داخلی رفته و دیگر نیازی به برندهای غربی ندارند.

اجاره بهای یک واحد آپارتمان در محدوده چیذر حداقل 9 میلیون و 500 هزار تومان با رهن 200 میلیون تومانی است.

جمعیت هلال احمر با تعامل و نظارت سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، 100 هزار اصله نهال می‌کارد.

مدیرعامل یکی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای کشور از ارائه تخفیفات ویژه در قالب طرح از فجر تا فطر به مشتریان 600 فروشگاه این مجموعه در 21 استان کشور خبر داد.

برای خرید یک خانه 200 متری نوساز در محله چیذر در منطقه یک باید حداقل 14 میلیارد تومان پرداخت کرد.

اصفهان - معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی جهاد کشاورزی استان اصفهان از عرضه گوشت گرم گوسفندی با هدف تنظیم بازار شب عید در این استان خبرداد.

عضو هیات مدیره بانک مسکن از انعقاد قرارداد خودمالکی 68 هزار و 652 واحد به مبلغ 23 هزار و 533 میلیاردتومان خبر داد.

رئیس سازمان خصوصی سازی در واکنش به ابهامات پیش آمده در مورد عدم اعلام پلاک املاک مازاد دولت گفت که صرفا در مرحله مازاد بودن، به دلیل جلوگیری از زد و بند پلاک اعلام نمی شود.

بیگی نژاد گفت: در شرایطی گاز در کشور در حجم بالایی تولید می‌شود و نزدیک به یک میلیارد متر مکعب تولید دارد که پس از فرآوری به 850 میلیون متر مکعب می‌رسد و در سراسر کشور توزیع میشود.

ماجرای اجاره‌های دلاری در تهران پدیده جدیدی نیست و شروع آن مربوط به اجاره خانه به مشتریان خارجی بوده است که به مرور این مشتریان خارجی به ایرانی تبدیل شدند.

رییس کل سازمان امور مالیاتی با صدور بخشنامه ای، عدم شمول مالیات نسبت به درآمد شهرداری ها از محل دریافت بهای خدمات اتباع غیر ایرانی را ابلاغ کرد.