دوشنبه 16 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی از اجرای 107 پروژه درمانی، ورزشی، فرهنگی و ویژه با سرمایه گذاری یکهزار و 650 میلیاردتومانی در سطح کشور توسط سازمان خبر داد.

در روزهای پایانی بهمن قیمت گوشت قرمز بین 100 تا 150 هزار تومان افزایش یافت. ران گوسفند بدون چربی هر کیلو 480 هزار تومان شد.

علی سعدوندی گفت: توصیه اول این که ارز باید تک نرخی شده و ارزپاشی و فساد در این زمینه جلوگیری شود، نکته دوم کسری بودجه نیز تا حد زیادی رفع شده و به مردم در این زمینه پاسخ داده شود.

آخرین قیمت سکه و طلا برای امروز یک اسفند ماه 1401 اعلام شد که بر اساس آن قیمت سکه امامی به 29 میلیون و 501 هزار تومان رسید؛ البته حباب این سکه روی رقم 7 میلیون و 906 هزار تومان است.

رئیس کل بانک مرکزی گفت: قصد داریم همه نیازهای واقعی مردم ایران به ارز را تأمین کنیم و نرخی که در مرکز مبادله ارز و طلا کشف می‌شود نرخ بازار و نرخ مرجع برای قیمت گذاری خواهد بود.

داود منظور رئیس سازمان مالیاتی کشور گفت: فقط 7 شرکت از 500 شرکت دولتی در سامانه مالیاتی اطلاعات وارد کرده‌اند.

مشهد مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی از کشیک‌های سازمان تعزیرات در ایام نوروز خبر داد و گفت: برنامه کشیک‌ها از 14 اسفند آغاز و تا پایان ماه رمضان ادامه دارد.

منابع ارزی ناشران بورسی، از جمله ناشران حاضر در صنایع شیمیایی، فلزی و نفتی، از این پس بر اساس مکانیزم جدید مبتنی بر منابع و مصارف (عرضه و تقاضا)، کشف قیمت می‌شود.

عضو هیات نمایندگان اتاق تهران گفت: تثبیت چندین ساله نرخ ارز و چند نرخی بودن آن دو عامل کلان بی ثباتی بازار ارز است.

کارشناس اقتصادی با اشاره به افزایش نرخ ارز گفت: استقلال بانک مرکزی باید در دستور کار قرار گیرد.

محمدرضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی در توییتی نوشت: نرخ طلا و ارز بر اساس واقعیت‌های اقتصادی کشور تعیین می‌شود.

در حال حاضر هر کیلو پیاز شیری با نازل‌ترین کیفیت با نرخ 31 هزار و 800 هزار تومان عرضه می‌شود.

بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار مرکز مبادله ارز و طلای ایران از روز سه شنبه مورخ 2 اسفندماه 1401 فعالیت رسمی خود را در حوزه معاملات ارزی (اسکناس و حواله) آغاز می‌کند.

اخباری در حوزه تامین نهاده های دامی وجود دارد که حاکی از تخصیص نیافتن ارز برای واردات آنها است و این امر گلایه هایی را به همراه داشته است.

رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: با توجه به اینکه مذاکرات و توافقات ایران و چین توسط غربی‌ها رصد می‌شد، تأکید بر آن است که مفاد این توافقات محرمانه باشد تا فرایندهای آن وارد فاز اجرایی شود

معاون بازرسی و نظارت بر خدمات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، طی بخشنامه‌ای به سازمان‌های صمت استان‌ها، تشدید اقدامات نظارتی و بازرسی در حوزه خدمات در سراسر کشور را ابلاغ کرد.