دوشنبه 16 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

رشت - مدیرکل شیلات گیلان از تولید 20 میلیون قطعه بچه ماهی سفید به روش تکثیر طبیعی در استان خبر داد و گفت: پیش بینی می‌شود ماهیان استخوانی از 20 هزار مولد به 30 هزار مولد برسد.

سخنگوی اقتصادی دولت در مورد نرخ 50 هزار تومانی دلار، گفت: وقتی در مورد منابع و مصارف ارزی کشور به شکل بنیادین صحبت می‌کنیم می‌بینیم که با مساله خاصی در سال جاری مواجه نبودیم.

معاون نخست‌وزیر روسیه گفت که در سال 2022 حجم مبادلات تجاری این کشور با امارات 68 درصد رشد کرده است.

دبیر انجمن حبوبات ایران گفت: تجار در مبادی ورودی کشور محصولات را با قیمت متعارف به بنکداران می فروشند؛ اگر در بازار حبوبات نوسان قیمتی وجود دارد موضوع به مدیریت و نظارت بر بازار بر می گردد.

نماینده مجلس یازدهم گفت: در صورتی که دولت توانایی لازم را داشته باشد سهمیه بنزین به هر کد ملی بدون افزایش قیمت اجرا خواهد شد.

با توجه به گردش مالی و ابعاد محاسبه شده برای سازمان بازرگانی، درصورت عدم موفیقت این سازمان قدرت تخریب آن معادل ظرفیت 6 وزارتخانه ناکارآمد بر اقتصاد کشور خواهد بود.

نرخ نخود همچنان دارای نوسان بوده و در مدت یک هفته از 59 هزار تومان با افزایش 3.39 درصدی به 61 هزار تومان رسید.

مدیرکل دفتر بازرگانی داخلی کالاهای کشاورزی از برگزاری نمایشگاه عرضه مستقیم کالاهای اساسی و ضروری در ایام پایانی سال جاری و ماه مبارک رمضان خبر داد.

مدیرکل مرکز اصلاح نژاد و بهبود تولیدات دامی کشور، تولید سالانه گوشت دام سبک و سنگین را حدود 900 هزار تن برآورد کرد.

وزیر نیرو از موافقت اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی برای عضویت ایران در اتحادیه جهانی انرژی‌های خورشیدی خبر داد.

وزیر راه و شهرسازی امروز از قسمت‌های مختلف شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) بازدید کرد.

رشت - رئیس سازمان چای کشور از پرداخت تسهیلات کم بهره به چایکاران و کارخانه داران شمال خبر داد و گفت: این تسهیلات به منظور تقویت صنعت چای پرداخت می‌شود.

کارشناسان اقتصادی با نگاه های مختلف به بررسی وضعیت ارز و راه های مدیریت دلار پرداختند.

وزیر صمت گفت: تخلفات خودروسازان در واگذاری خارج از ضابطه خودرو به سازمان ها در دست بررسی است.

سمنان - معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: 100 جعبه تخم نوغان بین متقاضیان پروش کرم ابریشم در سراسر استان توزیع می‌شود.

اصفهان - مدیر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: ذخیره آب سدهای بزرگ استان اصفهان تا پایان بهمن ماه به 180 میلیون مترمکعب رسید.