دوشنبه 16 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

وزیر اقتصاد گفت: اینکه امروز اقتصاد ایران دست گروهی از سوداگران است و در بازارها جولان می‌دهند، محصول دهه‌ها کم کاری در نظام مالیاتی کشور بوده است.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: باتاکید وزیر راه وشهرسازی و وزیر کشور مقرر شده تا استانداران باتوجه به شرایط زیست محیطی شهرها نیازمند بسته تشویقی تکمیلی هستند را اعلام کنند.

وزیر صنعت و معدن گفت: در ده ماهه اول سال شاخص های کلان رشد داشته است و این رشد دلیل بر افزایش در بخش تولید است.

تفاهم‌نامه تبادل امکانات مخابراتی و استفاده از زیرساخت‌های ارتباطی میان شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران و شرکت مدیریت شبکه برق ایران امضا شد.

قیمت دلار امروز در بازار مبادله ای کشف شده و اکنون دلار اسکناس در محدوده قیمتی 41549 تومان قرار دارد.

بانک ملی ایران با هدف حمایت از کالاهای مورد نیاز ساخت داخل و توسعه صنعت پتروشیمی، آمادگی خود را برای حمایت گسترده از طرح های دانش بنیان ساخت داخل در صنعت پتروشیمی اعلام کرد.

ابوالفضل نجارزاده سرپرست بانک ملی ایران در بازدید از شعبه بانک ملی ایران در فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) بر ارائه هر چه بهتر خدمات بانکی و ارزی به مسافران نوروزی تاکید کرد.

رئیس مؤسسه مطالعات بین‌المللی انرژی با بیان اینکه روابط ایران و چین در حال تقویت است، گفت: چینی‌ها با وجود اعمال تحریم علیه ایران همواره رابطه خود را با کشورمان حفظ کردند.

معاملات امروز بازار سرمایه نیز مانند معاملات دیروز با تقاضای زیادی مواجه شده و روزهای خوب بورس را یادآور شد.

عضو شورای تشخیص مصلحت نظام گفت: پیشرفت اقتصادی در گرو پیوند سیاست و اقتصاد است.

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالای اساسی وزارت جهاد کشاورزی گفت: تا امروز 300 تن گوشت برای تنظیم بازار وارد شده و با کمک بخش خصوصی در حال تأمین نیاز بازار گوشت قرمز هستیم.

مدیر پروژه مرکز مبادله ارز و طلا گفت: هفته آینده 300 هزار سکه ربع بهار آزادی در مرکز مبادله عرضه می شود.

سازمان دامپزشکی کشور با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد؛ این سازمان مسوول تایید بهداشت و سلامت گوشت‌های قرمز وارداتی است و گوشت گرم وارداتی و منجمد تنظیم بازار از سلامت بالا برخوردار هستند.

مرکز مبادله ارز و طلای ایران امروز سه شنبه دوم اسفندماه 1401 طی مراسمی با حضور رئیس کل بانک مرکزی آغاز به کار کرد.

عضو کمیسیون صنایع درخصوص بازار ارز گفت: کسری بودجه و ناتوانی سیستم بانکی و در نتیجه خلق پول باعث تورم و کاهش ارزش پول ملی می‌شود بنابراین قیمت ارز افزایش پیدا می کند.

رئیس کل بانک مرکزی گفت: از نظار ذخایر ارزی هیچ محدودیتی نداریم و آنچه بازار را بهم ریخته فقط انتظارات تورمی بوده است.