جمعه 14 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

ایران با دراختیار داشتن 5800 کیلومتر خط ساحلی از ظرفیت لازم برای بهره‌مندی از اقتصاد دریا محور برخوردار است اما علی‌رغم ظرفیت بالقوه آنچه در واقعیت دیده می‌شود این است که از ان بهره نمیبریم.

کانادا با صدور یک توربین گاز طبیعی به آلمان برای استفاده در خط لوله گاز نورد استریم 1 موافقت کرده است.

سریلانکا که با سرعت زیاد مسیر رشد اقتصادی را طی میکرد به دلیل مشکلات ناشی از تورم جهانی دنده معکوس کشید و به سمت بحران اقتصادی حرکت میکند.

گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با ترابری 300 کانتینر صادراتی به مقصد روسیه پروژه احیاء کریدور شمال - جنوب را کلید زد.

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران گفت: در هفته‌های اخیر قیمت تخم مرغ در برخی مناطق به 97 تا 100 هزار تومان در هر شانه رسیده است.

براساس آخرین اطلاعات دریافتی از 2453 ترددشمار فعال در محورهای برون‌شهری، طی شبانه روز گذشته تردد در محورهای مواصلاتی کشور نسبت به روز قبل یک درصد افزایش نشان می‌دهد.

رودبار - معدن «سنگرود» که در سالیان گذشته به واسطه بی تدبیری ها و سوء مدیریت ها به تلی از خاک تبدیل شده بود امروز با پیگیری مسئولان کور سوی امید به تونل های تاریک این معدن بازگشته است.

اهواز - فرماندار باغملک علت رها کردن تعدادی مرغ زنده در این شهرستان را توضیح داد.

یک فعال صنعت برق با اشاره به اینکه عدم پیش‌بینی‌پذیری و رویه‌های ناشفاف موجب توقف سرمایه‌گذاری شده است، افزود: عرضه زیاد و تقاضای پایین در بورس انرژی منجر به کشف قیمت صحیح نمی‌شود.

آبخیزداری بهینه ترین و موثرترین راهکار در مقابل فرسایش خاک است که چندان جدی گرفته نشده و فرسایش خاک به طور خاموش همچنان می تازد.

بررسی‌های آمار مربوط به تولید و مصرف محصولات فولادی نشان می‌دهد که در 2 ماه نخست سال 1401، اگرچه تولید فولاد افزایش یافته اما بیشتر در داخل کشور مصرف شده است و صادرات سهم ناچیزی داشته است.

بوشهر - کنجد از گیاهانی است که با اقلیم استان بوشهر سازگاری مناسبی دارد و بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته چهار هزار هکتار از اراضی استان زیر کشت این محصول پرخاصیت خواهد رفت.

سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها اعلام کرد که یارانه معیشتی سه‌شنبه واریز می‌شود.

پارسیان - یک فروند شناور تجاری باری با امداد رسانی یگان شناوری ناوتیپ ذوالفقار منطقه چهارم نیروی دریایی سپاه در نزدیکی سواحل پارسیان از غرق شدن نجات یافت.

مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی پیش‌بینی کرد: میزان تولید گیاهان دارویی با افزایش 40 هزار تنی در سال جاری به 500 هزار تن برسد.

معاون بازرگانی خارجی شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: از ابتدای اجرای طرح خرید تضمینی گندم تاکنون، بیش از 4.5 میلیون تن از این محصول از کشاورزان تحویل گرفته شد.