شنبه 9 تیر 1403

مهر تایید تلویحی تاج بر انجام بازی در استادیوم تختی

وب‌گاه مشرق نیوز مشاهده در مرجع
مهر تایید تلویحی تاج بر انجام بازی در استادیوم تختی

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: برگزاری دیدارهای استقلال و پرسپولیس در ورزشگاه تختی مختص هفته اول و دوم نیست و مسابقات کم‌تماشاگر دو تیم در این ورزشگاه انجام می‌شود.

به گزارش مشرق، مهدی تاج پس از بازدید از ورزشگاه تختی تهران گفت: طبق قوانین، باشگاه‌ها ورزشگاه‌شان را معرفی می‌کنند و ما آن را تأیید یا رد می‌کنیم. اگر ورزشگاه تأیید نشود باید جای دیگری بازی کنند. محدودیت‌های کشور را می‌دانیم، اما برخی حرف‌هایی می‌زنند که نمی‌دانند کجا هستند. باید کمک کنیم ورزشگاه‌ها آماده شود و در اختیار باشگاه‌ها قرار گیرد. باشگاهی نداریم که خودش برود ورزشگاه را درست یا طراحی کند. به همین دلیل، دولت به این نتیجه رسیده که خودش کارها را انجام دهد.

وی در مورد برگزاری بازی‌های استقلال و پرسپولیس در ورزشگاه تختی تصریح کرد: چاره‌ای نیست چون ورزشگاه آزادی تا هفته اول و دوم و احتمالاً سوم لیگ برتر نمی‌رسد و بازی‌ها باید در ورزشگاه تختی برگزار شود. طبق گزارشی که دیدم صندلی‌های ورزشگاه شماره‌گذاری شده است. به کانون هواداران ابلاغ کرده‌ایم که اگر صندلی‌ها شماره‌گذاری نشده باشد، بازی برگزار نمی‌شود.

تاج یادآور شد: ورودی بانوان در ورزشگاه تختی جداست و هواداران می‌توانند راحت بیایند و راحت بروند. بلیت فروشی باید با کد ملی باشند و بدانیم هر کسی روی کدام صندلی نشسته است. به این ترتیب، باشگاه می‌تواند درآمد پایدار داشته باشد و صندلی ورزشگاه را برای مدت 6،7 ماه به یک نفر بفروشد، مسائلی که در دنیا مرسوم است. از اداره کل ورزش و جوانان استان تهران تشکر می‌کنم که این ظرفیت (ورزشگاه تختی) را به ظرفیت فوتبال تهران اضافه کردند.

رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص زمان آماده شدن ورزشگاه آزادی گفت: ممکن است به هفته اول و دوم لیگ برسد، ولی معنی‌اش این نیست که بخواهیم تمام بازی‌ها را در آزادی برگزار کنیم. بازی‌های تیم ملی در آزادی برگزار می‌شود ولی مسابقات پرسپولیس و استقلال که فکر می‌کنیم 10،20 هزار نفر تماشاگر دارد، در ورزشگاه تختی برگزار خواهد شد.

تاج درباره ابلاغیه به باشگاه‌ها در مورد ممنوعیت ارتباط مسئولان باشگاه‌ها با مدیران فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: دو بخشنامه ابلاغ در راستای شفاف سازی ابلاع کردیم. نخست اینکه هیچ‌کسی از سازمان لیگ، فدراسیون فوتبال، فوتسال، فوتبال ساحلی و... حق مشاوره، طراحی و قرارداد با هیچ باشگاهی را ندارد. کمیته اخلاق مسئول حسن اجرای این بخشنامه شده است. دوم اینکه همه مسائل باید از اتوماسیون اداری انجام شود، به همین دلیل هر گونه مذاکره یا توافق احتمالی شفاهی فاقد اعتبار است و باید در اتوماسیون مکتوب انجام شود. وقتی باشگاهی قراردادی را اعلام می‌کند باید به صورت مکتوب باشد. در AFC و فیفا نیز همینطور است.

وی در واکنش به ناراحتی‌های امیر قلعه‌نویی از اعزام‌های تیم ملی گفت: امیدوارم تیم ملی فردا با قرعه خوبی در مرحله بعدی انتخابی جام جهانی مواجه شود، هر چند اگر جدول تیم‌ها را ببینید قرعه آسانی برای هیچ تیمی وجود ندارد. قلعه‌نویی بحث‌هایی درباره اعزام تیم ملی دارد که در اختیار ما نیست. برای سفر به هنگ‌کنگ هواپیمایی پیدا نکردیم که چارتر باشد، ولی برای قرقیزستان، قطر و... پرواز چارتر می‌گیریم. دولت باید کمک کند و چند هواپیما هستند که این مسیرها را بروند. سفر احتمالی به کره‌شمالی، چین، استرالیا و... را داریم. درخواست سرمربی تیم ملی درست است و باید مسئولان کشور کمک کنند. اینها از توان فدراسیون فوتبال خارج است.

رئیس فدراسیون فوتبال در رابطه با تعریف و تمجیدهای مهدی طارمی از او تصریح کرد: از او تشکر می‌کنم. کار خاصی نتوانسته‌ایم انجام دهیم، ولی آنها درک کرده‌اند که فدراسیون همه بضاعتش را وسط آورده است، وگرنه فدراسیون کار ویژه‌ای نکرده و چند پاداش نیز پرداخت نشده است.

تاج در مورد آخرین وضعیت پرونده فساد در فوتبال ایران گفت: سخنگوی قوه قضائیه در این رابطه صحبت کرده و توضیحاتی داده است.

منبع: تسنیم