یک‌شنبه 1 مهر 1403

«مهر ثامن» تا 25 خرداد میزبان علاقمندان عکس رضوی است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
«مهر ثامن» تا 25 خرداد میزبان علاقمندان عکس رضوی است

تهران - ایرنا - نمایشگاه عکس «مهر ثامن» با نمایش 75 عکس رضوی در موسسه فرهنگی هنری مهرسان آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، دبیر کانون‌های خدمت آستان قدس رضوی در استان تهران در خصوص برپایی نمایشگاه عکس «مهر ثامن» گفت: همه امکان رفتن به شهر مشهد مقدس را ندارند و تلاش ما این است فضایی معنوی را ایجاد کنیم، فضای مهرثامن تا 25 خرداد در خدمت حضرت رضا (ع) است تا کاری هنرمندانه را رقم بزنیم.

علیرضا جانه ادامه داد: عکاسان شرکت‌کننده در این نمایشگاه برای ثبت این تصاویر با موضوعاتی شامل معجزات، خادمین، زیارت، زوار، نذورات و دیگر کرامات رضوی وقت زیادی صرف کرده‌اند که واقعا قابل تحسین است.

حسین رفیعیان مدیر عامل موسسه فرهنگی هنری مهرسان نیز که بانی و برگزار کننده نخستین نمایشگاه عکس «مهر ثامن» است، گفت: ما اولین مجموعه فرهنگی، هنری و پردیسی هستیم که بدون کمک و حمایتِ دولتی و با هزینه‌های شخصی از شاخه‌های مختلف هنری حمایت می‌کنیم. شکر خدا در دوران کرونا که اغلب کارها تعطیل شده بود، پابرجا به فعالیت‌مان ادامه دادیم و این حضور را لطف آقا امام رضا (ع) می‌دانیم.

وی ادامه داد: موسسه مهرسان از سال 1397 به طور رسمی فعالیتش را آغاز کرده است. مهرسان در حوزه‌های اجتماعی، معنوی و دینی وارد شد و لطف آقا امام هشتم شامل حال ما شد و ما را به عنوان خادم خودش پذیرفت. از این رو با دفتر آستان قدس رضوی تفاهم‌نامه‌ای امضا کردیم تا رویدادهای فرهنگی و هنری و زیرساخت‌های لازم برای برپایی رویدادهای فرهنگی هنریِ آستان را فراهم کنیم.

به گفته وی فراخوانِ نمایشگاه «مهر ثامن» اواخر اردیبهشت منتشر و تا 9 خرداد امکان ارسال آثار برای شرکت در نمایشگاه فراهم بود. دهم و یازدهم خرداد هم داوری‌ها انجام شد. در مجموع 1192 در این نمایشگاه شرکت کردند که داوری آثار طی سه مرحله انجام و در نهایت 75 عکس برای نمایش در نمایشگاه و سه اثر هم به عنوان آثار برگزیده انتخاب شدند. همچنین سه نفر از شرکت کنندگان شامل نفر اول: امیرعلی جوادیان از تهران، نفر دوم: حمید عزیزی‌خانقاهی و نفر سوم: حمیدرضا حبیبی به عنوان نفرات برگزیده و حامد خلیلی، سیدمصطفی یوسفی و هادی دهقان‌پور هم از سوی هیات داوران شایسته تقدیر شناخته شدند. نمایشگاه «مهر ثامن» در نگارخانه «مهرسان» از 17 خرداد کار خود را آغاز کرده و تا 25 خرداد ادامه خواهد داشت. علاقه‌مندان می‌توانند از آثار این نمایشگاه هر روز و از ساعت 10 تا 18 دیدن کنند.

برچسب‌ها

«مهر ثامن» تا 25 خرداد میزبان علاقمندان عکس رضوی است 2