دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

سیاسی خبرگزاری مهر

سیاسی خبرگزاری مهر

در قسمت ششم مستند تارکد، جنایات رژیم صدام علیه ایران در هشت سال جنگ دفاع مقدس را مشاهده می‌کنید.

دولت این روزها در حال اجرای طرح کالابرگ و تشویق مردم به استفاده از آن است، مجلسی‌ها نیز تاکید دارند که این طرح به صورت فراگیر و در سراسر کشور باید اجرا شود.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی گفت: بیگانگان بدانند که کشورهای منطقه مشکلاتشان را خودشان حل می‌کنند و سرنوشت خود را به دست آنان نمی‌سپارند.

امیرعبداللهیان وزیر امرو خارجه طی پیامی روز ملی برزیل را تبریک گفت.

سخنگوی وزارت امور خارجه حمله گروه‌های تروریستی به نظامیان بورکینافاسو را بشدت محکوم کرد.

امیرعبداللهیان در روز پنجشنبه در سفری به خراسان رضوی با امام جمعه مشهد و تولیت آستان قدس رضوی دیدار و گفتگو کرد.

رئیس جمهور در پیامی درگذشت فرزند ناصر سیم‌فروش را به وی و خانواده آن مرحوم تسلیت گفت.

سفارت ایران در ترکیه از فراهم‌شدن مقدمات انتقال 40 زندانی ایرانی در ترکیه به کشور خبر داد.

رئیس تیم وکلای دفاع از صدام گفت: هنگام بالا رفتن صدام از پله ها برای اعدام، افسران اطلاعاتی ایرانی فارسی صحبت می‌کردند تا اثبات کنند ما ایرانی‌ها تو را محاکمه می‌کردیم نه آمریکایی‌ها.

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان بیانیه مشترک سومین نشست گفتوگوهای سیاسی عربی - ژاپنی در قاهره که در آن به موضوع جزایر سه گانه ایرانی اشاره شده است را فاقد هرگونه ارزش سیاسی و حقوقی دانست.

وزارت امور خارجه در واکنش به جسارت نظامیان صهیونیست به چند بانوی فلسطینی نوشت: ارتش جنایتکار اسرائیل علاوه بر ابتلاء به جنون، ترور و کشتار، به انواع بیماری‌های مزمن روانی و اخلاقی مبتلا است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه در دیدار با فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: اقتدار دفاعی و قدرت بازدارندگی کشور، ثمره وحدت همدلی و یکپارچگی نیروهای مسلح تحت تدابیر فرمانده کل قوا است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در پیامی به رئیس سازمان بسیج مردمی عراق، از تأمین و برقراری امنیت مراسم باشکوه اربعین حسینی قدردانی کرد.

معاون اول رئیس جمهور گفت: ایستایی کالاها در مبادی ورودی کشور هیچ گونه توجیهی ندارد و رسوب آن‌ها در انبارهای گمرک را بیش از دوماه نباید تحمل کرد.

روایت سرلک سربازِ گارد شاهنشاهی که در واقعه 17شهریور عکس شاه و فرح را پایین کشید و از پادگان گریخت تا روزی که در عملیاتی سری در قلب خاک رژیم بعث، به کاخ صدام حمله کرد..