دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

سیاسی خبرگزاری مهر

سیاسی خبرگزاری مهر

وزیر امور خارجه جمهوری خلق چین ضمن تبریک سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: باید مشارکت راهبردی ایران و چین را در جهت حصول به پیشرفت جدید سوق دهیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشته شدن تعدادی از شهروندان روسیه در حادثه انفجار گاز در یک مجتمع مسکونی در شهر نووسیبیرسک را به دولت و مردم روسیه تسلیت گفت.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: امسال دهه هشتادی‌ها در مراسم اعتکاف حضور پررنگ داشتند لذا امید دشمنان باید ناامید شود و بدانند که دهه هشتادی‌ها با انقلاب هستند و خواهند ماند.

معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه تایلند به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و روز ملی به امیرعبداللهیان تبریک گفت.

رئیس ستاد مرکزی دهه فجر گفت: روز 22 بهمن آزمون فیصله بخش ملت ایران در برابر جنگ ترکیبی دشمنان است.

وزرای خارجه مجارستان و تاجیکستان چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و روز ملی جمهوری اسلامی ایران را به امیرعبداللهیان تبریک گفتند.

سکوت اصلاح‌طلبان بعد از بیانیه میرحسین موسوی درباره «برگزاری همه‌پرسی و عبور از قانون اساسی»، این سوال را ایجاد کرده که آنها در میدان سیاست روز کجا ایستاده‌اند و نسبت به نظام چه موضعی دارند.

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: فراموش نکنید که از سال 2015 تا الآن طرف ایرانی از برجام منتفع نشده است. پس این پنجره برای همیشه باز نخواهد ماند.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: با ورود ظرفیت‌های جدید سپاه به میدان امداد و خدمات رسانی زلزله زدگان خوی، پاسخ به برخی نیازهای مردم آسیب دیده از زلزله سرعت بیشتری یافته است.

رئیس جمهور تاجیکستان با ارسال پیامی به رئیس جمهور کشورمان، سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران را به وی و مردم ایران تبریک گفت.

شورای نگهبان در بیانیه‌ای گفت: دشمنان خوب می‌دانند که تلاش‌هایشان راه به جایی نخواهد برد و این بار نیز اراده‌شان محقق نشد و در کنار زدن ملت ایران از مسیر انقلاب اسلامی ناکام ماندند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: مردم در 22 بهمن یک بار دیگر بصیرت خود را به جهانیان نشان می‌دهند و به آنان ثابت می‌کنند اجازه دخالت در امور داخلی کشور را به احدی نمی‌دهند.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان گفت: حمایت 165 تن از اعضای کنگره آمریکا از منافقین، یک‌بار دیگر پیوند عمیق نظام آمریکا با تروریسم را به جهانیان نشان داد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: باید جهت‌گیری دشمن در راستای ایجاد تفرقه در جامعه را بشناسیم تا با حفظ و تقویت وحدت و پیروی از رهبر انقلاب بتوانیم مسیر پیشرفت کشور را دنبال کنیم.

وزیر امور خارجه کشورمان و دبیرکل سازمان ملل متحد در خصوص برخی تحولات منطقه‌ای و بین المللی از جمله وقوع زلزله مهیب در سوریه و ترکیه و آخرین وضعیت مذاکره رفع تحریم‌ها گفت‌وگو کردند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: تجهیزات بیمارستان سیار 50 تختخوابی نزاجا به همراه 70 نفر کادر درمانی و امدادی با هواپیماهای ارتش و سپاه به ترکیه ارسال شد.