جمعه 14 اردیبهشت 1403

سیاسی خبرگزاری مهر

سیاسی خبرگزاری مهر

نماینده مردم قائم شهر در مجلس گفت: دشمن از اتحاد و همدلی در میان مسلمانان می ترسد و شیطنت های امروز در پی شکل گیری این اتحاد و همدلی در راهپیمایی اربعین اتفاق افتاده است.

وزیر امور اقتصاد گفت: مسأله واگذاری سهام ایران خودرو و سایپا که از درخواست‌های جدی رییس‌جمهور بود در حال پیگیری است.

رهبر انقلاب در دیدار با جمعی از پیشکسوتان و فرماندهان دفاع مقدس فرمودند: دفاع مقدس دوران پرهیجان، پرمعنا و پرفایده‌ای بود و پیشکسوتان آن دوره باید مورد احترام قرار بگیرند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: پیش بینی ما تشکیل جلسه شورای عالی حج و زیارت در مهر ماه است.

نمایندگان مجلس ایرادات لایحه موافقتنامه خدمات هوایی بین دولت ایران و صربستان را به منظور تأمین نظر شورای نگهبان رفع کردند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی مصوب کردند که هیئت رئیسه می تواند انتخاب نمایندگان در نهادها، هیأت‌ها، مجامع و شوراها را به صورت الکترونیکی انجام دهد.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: نگاه به درون و داشته‌های ملی تنها راه برون رفت از مشکلات کنونی و فتح خرمشهرهای دیگر است.

در این فیلم مداحی شور انگیز صادق آهنگران در محضر رهبر انقلاب را مشاهده می‌نمایید.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز، ایرادات شورای نگهبان به طرح مدیریت داده‌ها و اطلاعات ملی را برطرف کردند.

نائب رئیس مجلس گفت: مجلس برای ایثارگران و جانبازان معسر و فاقد شغل، کمک معیشتی معادل حقوق در نظر گرفته که اقدام قابل توجهی برای این قشر به شمار می رود.

رهبر معظم انقلاب با بیان اینکه نسل جدید خیلی از مسائل دفاع مقدس را نمی‌داند، فرمودند: باید کاری کنیم نسل امروز هم این حوادث را بداند.

طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی، حداقل حقوق جانبازان و آزادگان فاقد شغل در سال جاری معادل حداقل حقوق کارکنان دولت؛ یعنی پنج میلیون و ششصد هزار تومان خواهد بود.

رئیس مجلس گفت: قرار است به زودی دیوان محاسبات گزارش تفریغ بودجه را ارائه دهد که لازم است حتماً انحرافات از بودجه هم در این گزارش بیاید.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: این جمله که جداول بودجه مصوبه مجلس نیستند، به دور از انصاف است چرا که امسال برای اولین بار علیرغم مشکلات، جداول بودجه در مجلس تنظیم شد.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس گفت: از ابتدای امسال تاکنون نیروی انتظامی 39 شهید تقدیم امنیت کشور کرده که لازم است معیشت این قشر مورد توجه و عنایت بیشتری قرار گیرد.

در حالی که معاون اول رئیس جمهور دستور داده بود تا خدمات اقتصادی - اجتماعی دستگاه های خدمات رسان بدون استعلام کد سامانه املاک و اسکان ارائه نشود، اما بررسی ها حاکی است این دستور مخبر اجرای نشد.