شنبه 1 اردیبهشت 1403

سیاسی خبرگزاری مهر

سیاسی خبرگزاری مهر

رئیس‌جمهور در دیدار با رهبران ادیان الهی گفت: جنگ‌های جهانی اول و دوم نتیجه جدایی دین از سیاست است.

وزیر آموزش و پرورش از برگزاری آزمون معلمان مهرآفرین در مهر خبر داد و گفت: درخواست آنها این است که آزمون ندهند در حالی که قانون مدیریت خدمات کشور مصوب کرده است که این افراد باید آزمون دهند.

رئیس سازمام برنامه و بودجه گفت: تلاش می‌کنیم بودجه 1402 را براساس سیاست‌های ابلاغی تهیه کنیم و 15 آذر به مجلس برسانیم.

عضو هیئت رئیسه مجلس بیانیه جمعی از نمایندگان در قدردانی از رزمایش نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران را قرائت کرد.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس گفت: هنوز گزارش کتبی پزشکی قانونی درباره مهسا امینی به مجلس ارائه نشده است، به همین دلیل ما گزارش خود را به صحن نداده ایم.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بیانیه پیاده‌روی اربعین را تیری بر قلب آمال و نقشه‌های دشمنان اسلام دانستند و از میزبانی مردم استان‌های مرزی و تلاش نیروهای امنیتی قدردانی کردند.

نماینده مردم اراک در مجلس گفت: برخی مدیران شهرک‌های صنعتی به جای حمایت از صنعت با گران فروشی به دنبال کسب درآمد هستند که لازم است این رویه اصلاح شود.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: هیچکس حق ندارد بازوی امنیت کشور را به بهانه‌های مختلف تضعیف کند، باید مراقب باشیم به بهانه‌های واهی، بازوان اقتدار خود را تضعیف نکنیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: آغاز سال تحصیلی در شهرهای بزرگ همراه با ترافیک است، شهرداری و راهنمایی و رانندگی تلاش کنند شرایط خوبی برای عبور و مرور شهروندان فراهم شود.

دبیر شورای نگهبان گفت: دشمنان ایران اسلامی دشمنی خود با این مردم شریف را کنار نگذاشته‌اند بلکه نوع دشمنی تغییر کرده و امروز عرصه‌های فرهنگ و اقتصاد، میدان مبارزه است.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی گفت: باید میان احساسات پاک مردم در پی فوت «مهسا امینی» و اهداف گروهک‌های بدخواه و تجزیه طلبان تفکیک قائل شویم.

رهبر معظم انقلاب فرمودند: جوانانی که در زمان جنگ تحمیلی نبودند باید بدانند که تدبیر در هشت سال جنگ وجود داشته است.

رهبر انقلاب فرمودند: صف اول جبهه‌ها جنوب کشور و غرب کشور بود، اما همه کشور عمق دفاعی جبهه‌ها بود.

نماینده مردم مینو دشت در مجلس شورای اسلامی گفت: وضعیت حقوق و معیشت پرسنل نیروی انتظامی مناسب نیست و دولت و مجلس باید در قانون بودجه، توجه بیشتری به این قشر کنند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: پشت صحنه حوادث اخیر، دولت خبیث و جنایتکار انگلیس و عوامل آنان است.

رهبر معظم انقلاب گفت: اگر دفاع مقدس نبود، ممکن بود پیکره دفاع مقدس هم باقی نماند. دفاع مقدس بود که توانست سپاه را با نظم با میدان بیاورد.