شنبه 8 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری مهر

فرهنگی خبرگزاری مهر

کتاب «بازشناسی و بازآفرینی فرهنگ زیست‌بوم در ایران: جامعه ایرانی، فرهنگ و طبیعت» نوشته محمود جمعه پور توسط سازمان مطالعه و تدوین کتب دانشگاهی منتشر شد.

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران گفت: دبیر خانه پنجمین دوره جایزه داستان تهران همزمان با روز جهانی داستان کوتاه آغاز به کار کرده و به زودی فراخوان آن اعلام می‌شود.

یک تولیدکننده معتقد است صنعت اسباب‌بازی در ایران صنعت نوپایی است اما می‌توان امیدوار بود که تا پنج سال آینده زنجیره تولید اسباب‌بازی در ایران شکل بگیرد و آن را تبدیل به یک صنعت پولساز کند.

نویسنده کتاب «تونل سوم» می گوید بسیاری از کارها با نگاه کاریکاتوری به نیروهای شاه و دستگاه آن زمان می‌پردازند که به نظرم چنین نگاه‌هایی باعث عدم استقبال مخاطب از مطالعه تاریخ می‌شود.

فراخوان دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی از سری برنامه‌های بیستمین دوره جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع)، توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور منتشر شد.

یک‌پژوهشگر ادبیات کودک گفت: ایران سرزمین آزادگان است. نام ایران به قوم آریایی اشاره دارد و آریایی‌ها خودشان را به‌عنوان قوم نجیب و آزاد می‌شناختند.

انتخابات انجمن فعالان کتاب دیجیتال در فضای مجازی و مدیران، نمایندگان شرکت‌ها، مؤسسات و ناشران فعال در حوزه نشر دیجیتال کتاب کشور برگزار شد.

اهواز - استاندار خوزستان گفت: ارائه خدمات به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران وظیفه است و خدماتی که در قانون تأیید شده باید به این قشر ارائه شود.

مدرسه رمان شهرستان ادب فراخوان ثبت‌نام هفتمین دوره آموزش تخصصی و نگارش حرفه‌ای رمان بزرگسال را منتشر کرد.

مشهد نخستین جشنواره‌های کشوری «نامه مهر» و «گنبد کبوتران» ویژه کودکان و نوجوانان با معرفی نفرات برتر در مشهد پایان یافت.

ظرفیت های سند ملی توسعه فناوری های فرهنگی و نرم در در خانه خلاق و مرکز نوآوری قوه مقننه بررسی شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اختتامیه هفته فرهنگی ایران در ترکمنستان گفت: نوروز مورد علاقه دو ملت ایران و ترکمنستان بوده که برنامه‌های خوبی برای برپایی برنامه‌های مشترک تدارک دیده شده است.

نتایج تازه‌ترین پیمایش کشوری بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در خصوص شاخص‌ترین اطلاعات مصرف بازی‌های دیجیتال در ایران اعلام شد.

هیئت داوران نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور جایزه بخش «تجلی اراده ملی» چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر را به فیلم سینمایی «شماره 10» اهدا کرد.

پایگاه اهدا و نذر کتاب فرهنگسرای اندیشه، 500 جلد کتاب کودک و نوجوان به روستای ترشیز چهارمحال و بختیاری ارسال کرد.

صدوسومین شماره ماهنامه قلک با محور آموزش مفاهیم اجتماعی، اقتصادی و سبک زندگی به کودکان 3 تا 10 سال منتشر شد و روی پیشخان آمد.