جمعه 21 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری مهر

فرهنگی خبرگزاری مهر

رئیس فرهنگستان زبان گفت: ایرانیان با هرزبان مادری که داشته‌اند پذیرفته‌اند هم زبان مادری خود را حفظ کنند هم برای ارتباط با دیگر ایرانیان از یک زبان مشترک به نام زبان فارسی استفاده کنند.

محمدمهدی سیار مدیر دفتر پژوهش مؤسسه شهرستان ادب گفت: کسانی که در دوره مدرسه رمان حضور پیدا می کنند استعدادشان به فعلیت نرسیده است و بردن این استعداد از مرحله ای به مرحله دیگر یعنی کشف آن.

دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی «مادر، نوزاد و کودک» از فردا سه‌شنبه دوم اسفند کار خود را در نمایشگاه بین‌المللی تهران آغاز می‌کند.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران در حکمی محسن روستایی را به عنوان سرپرست خدمات آرشیوی این‌سازمان منصوب کرد.

مشهد مدیرعامل بنیاد امام رضا (ع) گفت: جشنواره عکس رضوی یکی از جشنواره‌های 16 گانه امام رضا (ع) است که امسال به میزبانی مشهد برگزار می‌شود.

سمینار انقلاب اسلامی؛ ذات و رمز تداوم و بقای آن امروز و فردا، توسط پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار می‌شود.

برنامه هفتگی «محفل کتاب»، امروز دوشنبه اول اسفند به نقد و بررسی کتاب «خیاط شهر ما» در کتابخانه شهید فهمیده فرهنگسرای بهمن می‌پردازد.

کتاب «دستکاری در رسانه‌های اجتماعی» تألیف ساموئل سی. وولی و فیلیپ ان. هاوارد با ترجمه عباس رضایی ثمرین و رسول صفرآهنگ امروز دوشنبه اول اسفند توسط انتشارات همشهری نقد و بررسی می شود.

هیأت نظارت بر مطبوعات در جلسه دوشنبه اول اسفند خود روزنامه سازندگی را به استناد تبصره دو ماده (5) و بند یازده ماده (6) قانون مطبوعات توقیف کرد.

با اعلام خانه کتاب و ادبیات ایران کتابفروشی‌های عضو «سامانه خرید از کتابفروشی» در کنار فروش مجازی فروش حضوری نیز دارند.

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور گفت: راهیان نور را بستر جهاد تبیین و وسیله‌ای می‌دانیم که پیام انقلاب اسلامی و معارف دفاع مقدس را به نسل بعد منتقل کنیم.

نشر کرگدن کتاب «تاریخ زنان فیلسوف معاصر» ویراسته مری الن وایت با ترجمه گروهی به سرپرستی مریم نصر اصفهانی را منتشر کرد.

همه می‌خواستند با سیدحسن عکس بگیرند. حاج‌عماد می‌رفت دوربین را می‌گرفت و عکس می‌انداخت، کمتر کسی از نقش عکاس در پیروزی های حزب الله لبنان آگاهی داشت.

مسئول آموزش باشگاه ادبی بانوی فرهنگ گفت: خانواده محوری و حضور شخصیت زن خردمند در داستان و استفاده از قدرت زنانه در داستان از رویکردهای اصلی باشگاه ادبی بانوی فرهنگ است.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امیدوارم بتوانیم خاطرات و اسناد مرتبط با این حوزه را گردآوری و تدوین کنیم تا خاطرات شفاهی فعالان این عرصه منتشر شود.