شنبه 8 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری مهر

فرهنگی خبرگزاری مهر

کتاب «مدرسه شبانه» نوشته سید میثم موسویان توسط انتشارات کتابستان چاپ و روانه بازار نشر شد.

دبیرخانه شورای فرهنگی عمومی کشور اعلام کرد ترویج امنیت فرهنگی و ایمنی جامعه خصوصاً نهاد مقدس خانواده در ایران همواره از اهم انتظارات مردم از نهادها است.

ثبت‌نام نشست‌های تخصصی نمایشگاه بین‌المللی «مادر، نوزاد و کودک» در پایگاه اینترنتی شورای نظارت بر اسباب‌بازی آغاز شد.

کتاب «تأثیر هخامنشیان در دریای سیاه: تعامل قدرت‌ها» نوشته ینس نیلینگ و اِلِن رم با ترجمه مهسا ویسی و علیرضا هژبری نوبری توسط سازمان مطالعه و تدوین کتب دانشگاهی منتشر شد.

کتاب «خودآگاهی نزد هگل» نوشته رابرت پیپین با ترجمه امیر مازیار توسط نشر لگا منتشر شد.

کعب بن زهیر خونش هدر بود به خاطر سرودن ابیاتی در مذمت اسلام آوردن برادرش. اما پشیمان شد و قصیده معروف بانت سعاد را در مدح پیغمبر سرود. پیامبر ردای خود را به خاطر بیتی از این قصیده بدو بخشید.

جایزه والتر اسکات برای انتخاب بهترین رمان‌های تاریخی، فهرست بلندبالای اولیه سال 2023 خود را منتشر کرد.

کتاب «سر رشته، روایت‌هایی مادرانه از زندگی» نوشته مژده پور محمدی توسط انتشارات کتابستان چاپ و روانه بازار نشر شد.

همزمان با برپایی نماز جمعه در تهران، فرهنگسراهای رسانه و نهج البلاغه از مراکز سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، این هفته با برپایی غرفه‌های «فرهنگسرای منتظر» میزبان نمازگزاران است.

انتشار فراخوان جشنواره کتابخوانی رضوی و اختصاص پنج هزار جایزه به این جشنواره همچنین آغاز نخستین نمایشگاه کتاب حوزه در عرصه بین الملل از مهمترین رویدادهای هفته گذشته حوزه کتاب و ادبیات هستند.

مجموعه کتاب‌های «معلمی بهتر» توسط انتشارات فاطمی منتشر و روانه بازار نشر شد.

آئین اختتامیه مرحله مقدماتی جشنواره «نوجوونیم» با معرفی و تجلیل از پنچ نوجوان برگزیده منطقه 16 همراه تقدیر از 31 نوجوان شایسته این جشنواره در فرهنگسرای بهمن برگزار شد.

کتاب شعر و رنگ‌آمیزی «خیرالنسا و گندمک» سروده زهرا عباسی توسط انتشارات راه یار چاپ و روانه بازار نشر شد.

شماره 236 ماهنامه فکه با موضوع بازشناسی شخصیت و نقش سردار سلیمانی در منطقه از نگاه دشمنان جمهوری اسلامی ایران در مسیر سلیمانی قرار گرفت و منتشر شد.

کتاب «تغییر دولت‌های شهری برای شهرهای هوشمند موفق» حاوی دیدگاه‌های ایجابی در زمینه حکومت‌داری محلی و شهری برای رسیدن به یک شهر هوشمند موفق است.

هیئت داوران جایزه «فارسینما» (زبان فارسی در سینما) فیلم «هفت بهارنارنج» ساخته فرشاد گل‌سفیدی را به عنوان خوش زبان ترین فیلم جشنواره چهل و یکم فجر انتخاب کردند.