جمعه 21 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری مهر

فرهنگی خبرگزاری مهر

جمعی از مدیران هنری سوریه که به دعوت حوزه هنری برای آشنایی با ظرفیت‌ها و دستاوردهای هنری کشورمان به ایران سفر کرده‌اند، از موزه دفاع مقدس، بازدید کردند.

دو عنوان دیگر از مجموعه «راهنمای اندیشه‌ورزان» نوشته ریچارد پُل و لیندا اِلدر با ترجمه محمدرضا سلیمی و ویرایش مهدی خسروانی توسط نشر نو منتشر و راهی بازار نشر شد.

برای دیدارها و گفت‌وگوهای دختر و پسر، در دوران خواستگاری، نیازی به محرم‌شدن آنان نیست. دختر و پسر مجازند که - با مراعات حریم‌ها - مذاکره و دیدار کنند تا به نتیجه برسند.

نشر نیلوفر سومین چاپ ترجمه منیژه اذکایی از رمان «پدر خوانده» اثر ماریو پوزو را عرضه کرد.

نشر مروارید کتاب مجموعه مقالات «ادبیات، فرهنگ و جامعه: درباره ادبیات فارسی معاصر» با گردآوری و ترجمه مسعود فرهمندفر را منتشر کرد.

پارتیتورهای روح الله خالقی در دو مجلد (شامل تصنیفات و تنظیمات) به کوشش گلنوش خالقی توسط انتشارات ماهور منتشر و راهی بازار نشر شد.

رمان «دریا دریا زندگی» نوشته مای جیا به‌تازگی با ترجمه حامد وفایی توسط انتشارات ققنوس منتشر و راهی بازار نشر شد

مجموعه نمایشنامه‌های ایوب آقاخانی در سه جلد و تحت عنوان «زیر نور موضعی» به‌زودی وارد بازار کتاب می‌شود.

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور گفت: جشنواره مد و لباس فجر نیازمند تحول و بازنگری است که ما در آئین‌نامه دوره دوازدهم این جشنواره تدابیر جدیدی را اخذ کرده‌ایم.

کُثیر بن عبدالرحمن بن اسود از جمله شاعران شیعی بود که تهمت‌های ناروایی را بدو نسبت دادند، اما امام باقر (ع) جنازه او را تشییع فرمود و به خاک سپرد. روایت است که شعرش جنون را درمان می‌کرد.

3 کهنه سربازان آمریکایی با حضور در گلزار شهدای کرمان به شهید سلیمانی ادای احترام کردند.

قم - مدیر عامل بنیاد کتاب سازمان تبلیغات گفت: مابه بحران مخاطب در حوزه کتاب اعتقاد نداریم و کتاب اقتصاد خود را همچنان حفظ کرده و در غیر این صورت این حجم از افراد در صنعت کتاب فعالیت نمی‌کردند.

رمان «چایت را من شیرین می‌کنم» نوشته زهرا بلند دوست توسط انتشارات کتابستان به چاپ سیزدهم رسید.

کتاب «کلاویه‌ها» در سالن قصر شیرین موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

کتاب «دفتر خاطرات یک عنکبوت» نوشته دورین کرونین و تصویرگری هری بلیس با ترجمه سمیرا کمال توسط انتشارات کتاب نیستان به چاپ دوم رسید.

دبیر نمایشگاه مادر، نوزاد و کودک میگوید تا رسیدن به نمایشگاه تخصصی برای این صنعت، فاصله داریم اما امیدواریم شاهد برپایی اولین نمایشگاه تخصصی اسباب‌بازی و صنایع وابسته در سطح بین‌الملل باشیم.