چهارشنبه 4 مهر 1403

موانع اجرای پروژه‌های آزادراهی در خراسان رضوی بررسی شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
موانع اجرای پروژه‌های آزادراهی در خراسان رضوی بررسی شد

مشهد - ایرنا - موانع و مشکلات عملیات اجرایی آزاد راه مشهد - چناران و حرم تا حرم در جلسه‌ای که بدین منظور امروز در محل استانداری خراسان رضوی برپا شد مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

استانداری خراسان رضوی روز پنجشنبه به نقل از معاون امور هماهنگی استانداری استان گزارش داد: ضرورت تسریع و تداوم در عملیات اجرایی آزادراه‌ها، با توجه به اهمیت آنها مورد تاکید است و دستگاههای اجرایی خراسان رضوی در تعامل با شرکت آزادراه‌ها باید مسائل و مشکلات احتمالی در این مسیر را رفع کنند.

سید کمال میر جعفریان افزود: با توجه به اشباع ظرفیت راه‌های موجود در خراسان رضوی و به منظور تسریع در عملیات اجرایی پروژه‌های آزادراهی استان به خصوص آزاد راه مشهد - چناران و آزاد راه حرم تا حرم، دستگاه‌های ذیربط بایستی همکاری حداکثری را برای توسعه و رفع موانع موجود داشته باشند.

ساخت آزاد راه مشهد - چناران از یکم فروردین سال 98 به صورت رسمی و طی قراردادی 36 ماهه آغاز شد که وزارت راه و شهرسازی ساخت 30 درصد به همراه تملک زمین طرح و آستان قدس رضوی نیز ساخت 70 درصد بقیه طرح را برعهده دارد.

آزاد راه 6 بانده (سه باند رفت و سه باند برگشت) مشهد - چناران بدون تقاطع همسطح و برای تردد خودروها با سرعت 130 کیلومتر در ساعت طراحی شده است. ساخت پروژه آزادراه حرم تا حرم در مهر سال 89 باهدف اتصال آزادراه مشهد به قم، افزایش ایمنی و کاهش مدت زمان سفر زائران بارگاه ملکوتی امام هشتم (ع) آغاز شد.

مرحله نخست این آزادراه در اسفند 93 حدفاصل قم تا گرمسار به بهره‌برداری رسید، پس از آن نیز در 18 خرداد 94 عملیات اجرایی قطعه سبزوار - نیشابور - مشهد به طول 223 کیلومتر با حضور وزیر راه و شهرسازی آغاز شد.

خراسان رضوی 20 هزار و 575 کیلومتر راه دارد که 6 هزار و 422 کیلومتر آن بین شهری و 14 هزار و 152 کیلومتر آن راه روستایی است.

*س_برچسب‌ها_س*