شنبه 14 مهر 1403

موزه‌ها و اماکن تاریخی در شهرهای قرمز استان زنجان تعطیل شدند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
موزه‌ها و اماکن تاریخی در شهرهای قرمز استان زنجان تعطیل شدند

زنجان - ایرنا - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: بر اساس مصوبه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا، موزه‌ها، اماکن تاریخی و فرهنگی در شهرستان‌های با وضعیت قرمز این استان تا اطلاع ثانوی تعطیل شد.

امیر ارجمند روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: پیرو مصوبات ستاد استانی مقابله با کرونا ویروس، موزه‌ها و اماکن فرهنگی و تاریخی شهرستان‌های قرمز استان به دلیل پیشگیری و جلوگیری از گسترش این ویروس تعطیل و امکان بازدید از آن‌ها فراهم نیست.

گفتنی است شهرستان های زنجان، ابهر و خدابنده دارای وضعیت قرمز در شیوع ویروس کرونا گزارش شده اند.

ارجمند اظهار داشت: در خصوص آغاز فعالیت موزه‌ها و اماکن فرهنگی و تاریخی با توجه به شرایط موجود در استان تصمیمات مقتضی اتخاذ می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی همه باید تلاش کنیم تا این بیماری در کشور کنترل شود و تا عبور از این شرایط ملزم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستیم.

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان در زمان حاضر مجموع آثار ثبت شده این استان در فهرست آثار ملی، به عدد 847 اثر رسیده که شامل 760 اثر در فهرست میراث غیرمنقول، 25 اثر در فهرست میراث منقول، 48 اثر در فهرست میراث ناملموس، 10 اثر در فهرست میراث طبیعی و چهار اثر در فهرست میراث واجد ارزش تاریخی و فرهنگی است.

*س_برچسب‌ها_س*