سه‌شنبه 17 مهر 1403

مکارم شیرازی

مکارم شیرازی

خبرگزاری دانا

یکی از موضوعاتی که این روزها در آستانه فرا رسیدن ماه مبارک رمضان مطرح شده است، حکم شرعی روزه گرفتن در روزهای شیوع کرونا است و برخی از مراجع تقیلد در این باره دیدگاه‌های خود را اعلام کردند.

وب‌گاه فرارو

رهبر انقلاب: روزه از ضروریات دین و ارکان شریعت اسلام است و ترک روزه ماه مبارک رمضان جایز نیست مگر آنکه فرد، گمان عقلایی پیدا کند که روزه گرفتن موجب ایجاد بیماری و یا تشدید بیماری و یا افزایش طول بیماری و تأخیر در سلامتی می‌شود. در این موارد روزه ساقط، ولی قضای آن لازم است.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: یکی از موضوعاتی که این روزها در آستانه فرا رسیدن ماه مبارک رمضان مطرح شده است، حکم شرعی روزه گرفتن در روزهای شیوع کرونا است و برخی از مراجع تقلید در این باره دیدگاه‌های خود را اعلام کردند.

خبرگزاری ایسنا

یکی از موضوعاتی که این روزها در آستانه فرا رسیدن ماه مبارک رمضان مطرح شده است، حکم شرعی روزه گرفتن در روزهای شیوع کرونا است و برخی از مراجع تقلید در این باره دیدگاه‌های خود را اعلام کردند.

وب‌گاه الف

با نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان و از طرفی شیوع بیماری کرونا بحث‌هایی در فضای مجازی در مورد گرفتن روزه در شرایط کرونا مطرح است که مراجع تقلید نظر خود را درباره این موضوع اعلام کردند.

وب‌گاه مشرق نیوز

با نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان و از طرفی شیوع بیماری کرونا بحث‌هایی در فضای مجازی در مورد گرفتن روزه در شرایط کرونا مطرح است که مراجع تقلید نظر خود را درباره این موضوع اعلام کردند.

خبرگزاری ایسنا

«قرآن را نور فرهنگ و سیاست و اقتصاد و تعلیم و تربیت و خانواده و جامعه و موضع‌گیری‌های خود قرار دهیم و به استفاده‌های از قبیل نگه‌داشتن بالای سر مسافر، سوگند، چاپ‌های رنگارنگ و متنوع، به خانه نو بردن، استخاره و امثال آن قانع نشویم. این آرزوها آغازی است که می‌توان از ماه رجب و شعبان و رمضان کمک گرفت زیرا ماشین‌هایی که هوا گرفته در سرازیری‌ها روشن می‌شود و سرازیری عبادات و قرآن ماه رمضان...

وب‌گاه مشرق نیوز

آیت الله مکارم شیرازی در پاسخ به استفتائی، اجازه صرف نیمی از سهم امام برای نیازمندان را صادر کرد.

خبرگزاری ایرنا

قم - ایرنا - آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید در پاسخ به استفتائی در خصوص کمک به تامین آسایش نیازمندان و رفع مشکل این قشر جامعه در شرایط فعلی و نامشخص بودن زمان اتمام بیماری کرونا، اجازه صرف بخشی از سهم امام برای این قشر را صادر کرد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - زمانی که خبر شیوع ویروس کرونا در کشور منتشر شد، هنوز نسیم ماه رجب شروع به وزیدن نکرده بود که زمزمه‌هایی از لغو مراسم اعتکاف در گوشه و کنار کشور به گوش رسید ولی شاید کمتر کسی تصور می‌کرد که این ویروس میهمان ناخوانده مردم در ماه مبارک رمضان هم باشد.

خبرگزاری دانا

در آستانه فرا رسیدن ماه مبارک رمضان یکهزار بسته غذایی درقالب "طرح همدلی" از طرف آیت الله مکارم شیرازی بین خانوار نیازمند توزیع می شود

خبرگزاری ایرنا

قم - ایرنا - مشارکت 14 دانشگاه درپویش همدلی و مواسات مومنانه، ساماندهی کمک‌های مردمی به آسیب‌دیدگان کرونا، تشدید نظارت بر فعالیت واحدهای صنفی، راه‌اندازی قرارگاه جهادی پیامبر اعظم (ص) برای مقابله با کرونا، اهمیت پیش‌بینی آرامستان جدید و ارائه خدمات بهداشتی در بهترین سطح؛ سرخط مهم‌ترین اخبار روز چهارشنبه سوم اردیبهشت‌ماه جاری استان قم درباره کرونا بود.

خبرگزاری ایرنا

قم - ایرنا - مسئول ارتباطات دفترآیت الله ناصر مکارم شیرازی گفت: یکهزار بسته غذایی درقالب طرح همدلی از طرف این مراجع تقلید بین نیازمندان توزیع می‌شود.