سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403

«میراث فرهنگی و اقلیم» بررسی می‌شود

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
«میراث فرهنگی و اقلیم» بررسی می‌شود

نخستین نشست مشترک انجمن علمی باستان‌شناسی ایران و معاونت میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به مناسبت روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، روابط عمومی انجمن علمی باستان‌شناسی ایران اعلام کرد: این نشست با عنوان «میراث فرهنگی و اقلیم» دوشنبه 29 فروردین 1401 از ساعت 16 تا 19 به صورت مجازی برگزار خواهد شد. «میراث فرهنگی و اقلیم» موضوعی است که شورای بین‌المللی بناها و محوطه‌ها (ایکوموس) برای روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی در سال 2022 برگزیده است.

در این نشست، حمید نظری دانشیار پژوهشکده علوم زمین و رییس کرسی یونسکو در مخاطرات زمین‌شناسی ساحلی درباره «فلات مرکزی ایران در کواترنر پایانی؛ پردازشی نوین بر داده‌های زمین‌شناسی، باستان‌شناسی و تاریخی» سخنرانی خواهد کرد. همچنین، بابک شیخ‌بیکلو اسلام دکترای باستان‌شناسی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات تهران از «پیوند انسان اقلیم در ایران از نوسنگی تا دوران اسلامی» خواهد گفت. مجید لباف خانیکی استادیار دانشگاه نزوی عمان و کرسی یونسکو در مطالعات سامانه‌های آب هم درباره «رابطه قنات، اقلیم و جامعه در فلات مرکزی ایران» سخنرانی می‌کند. «معماری و اقلیم؛ بازشوها در نواحی سردسیری ایران» نیز موضوع سخنرانی یاسر شهبازی دانشیار سازه‌های هوشمند و فناوری معماری در گروه فناوری معماری دانشگاه هنر اسلامی تبریز است.

علاقمندان به حضور در این نشست می‌توانند از طریق لینک http://vroom.ut.ac.ir/archaeology به صورت برخط در این نشست شرکت کنند. حضور در این نشست علمی برای عموم آزاد است.

انتهای پیام

«میراث فرهنگی و اقلیم» بررسی می‌شود 2