شنبه 31 شهریور 1403

میرتاج‌الدینی: کسری تراز عملیاتی بودجه به 300 همت رسید / حقوق بازنشستگان چقدر بالا می‌رود؟

وب‌گاه خبر آنلاین مشاهده در مرجع
میرتاج‌الدینی: کسری تراز عملیاتی بودجه به 300 همت رسید / حقوق بازنشستگان چقدر بالا می‌رود؟

یکی از اعضای کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: دولت در لایحه بودجه 1403 درباره متناسب سازی حقوق بازنشستگان به خوبی به نظر مجلس توجه کرده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمدرضا میرتاج‌الدینی نماینده مردم تبریز و عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در جلسه روز چهارشنبه 29 آذر 1402 صحن مجلس در جریان رسیدگی به گزارش شور اول کمیسیون تلفیق در مورد کلیات لایحه بودجه سال 1403 کل کشور طی اظهاراتی به عنوان موافق تصویب کلیات این لایحه گفت: سالهاست که بر اساس هدایت و رهنمود رهبری مبنی بر اصلاح ساختار بودجه منتظر انجام این اصلاحات بودیم که خوشبختانه در لایحه دولت شاهد این اصلاحات هستیم؛ کاهش وابستگی بودجه به نفت از 732 همت به 647 رسیده است و 12 درصد این وابستگی کاهش یافته است.

وی افزود: خوشبختانه دولت کسری تراز عملیاتی بودجه را حدود 30 درصد کاهش داده و این شاخص را از 450 همت به 300 رسانده است. همچنین در خصوص متناسب سازی حقوق بازنشستگان دولت به نظر مجلس به خوبی توجه کرده است؛ بنابراین حقوق بازنشستگان عزیز بر اساس مصوبه برنامه هفتم طی 3 سال به همسان‌سازی 90 درصدی می‌رسد.

این نماینده مجلس تاکید کرد: در لایحه بودجه 1403 توجه ویژه به اخلاق و فرهنگ اسلامی خصوصاً حمایت از تحکیم خانواده و جوانی جمعیت شده است و در این زمینه یک درصد اعتبارات هزینه‌ای تمام دستگاه‌ها به این موضوع تخصیص یافته و دولت حق عائله مندی را 50 درصد و حق اولاد را 100 درصد افزایش داده است.

میرتاج‌الدینی با بیان اینکه «دولت در لایحه بودجه به اشتغال توجه کرده است»، اظهار کرد: در این زمینه حدود 20 همت در اختیار بانک‌ها به ویژه به صندوق کارآفرینی قرار گرفته است و علاوه بر این، برای همه بانک‌ها اعتبار 100 همتی به صورت تسهیلات قرض‌الحسنه پیش بینی شده است.

وی سامان بخشی به یارانه گندم و آرد نان را از دیگر ویژگی‌های مثبت لایحه بودجه سال 1403 عنوان کرد و گفت: تفکیک آرد نان از آرد صنعتی اقدامی کارشناسانه است که از مطالبات بخش خصوصی بوده است.

223225

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1850770