یک‌شنبه 16 اردیبهشت 1403

اجتماعی خبرگزاری میزان

اجتماعی خبرگزاری میزان

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (13 خردادماه) در شرایط قابل قبول است، اما در مناطق پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت.

همراه با تداوم چرخه انتقال و مرگ‌ومیر ناشی از کووید -19 در جهان، روند تولید و توزیع انواع واکسن‌های مختلف علیه کووید -19 در کشور‌های مختلف ادامه دارد. هم‌اکنون بیش از 200 واکسن در جهان در مراحل مختلف توسعه و ارزیابی هستند.

به گفته یک کارشناس سازمان هواشناسی طی چند روز آینده برای بیشتر مناطق کشور جوی آرام و پایدار، آسمانی صاف و آفتابی و ماندگاری هوای گرم پیش‌بینی می‌شود.

سخنگوی سازمان غذا و دارو در رشته توئیتی تاکید کرد: بدن برخی افراد می‌تواند کم و بیش فلزات بخصوص آهن را به خود جذب کند و این موضوع هیچ ربطی به واکسن ندارد.

موسس و مدیرعامل «خانه ای‌بی» گفت: از 850 بیمار پروانه‌ای در کشور که شناسایی شده اند، 95 درصدشان حاصل ازدواج فامیلی هستند و برای مثال من که فزرندم دچار بیماری پروانه‌ای است، با همسرم دختر عمو و پسر عمو هستیم و در ایران ازدواج فامیلی زیاد است.

رئیس موزه هنر‌های معاصر تهران گفت: اگر قرار باشد در برنامه ریزی‌های کلان کشوری موزه‌ها اهمیت پیدا بکنند قاعدتا مشکلات مربوط به اداره آن‌ها هم اصلاح خواهد شد. امروز شاهدیم همه موزه‌های ما با کمبود اعتبار، تجهیزات و نیروی انسانی مواجه هستند. این درحالی است که در کشور‌های گردشگرپذیر موزه‌ها منبع مهم درآمدزایی محسوب می‌شوند.

یک کارشناس امور شهری گفت: نزدیک 4 هزار هکتار فضای کهنه و بافت فرسوده داریم که هنوز اقدامات لازم در این زمینه صورت نگرفته که شامل مرکز تا شرق تهران می‌شود که می‌توان از نوسازی این فضا برای ایجاد فضای بوستانی و پاتوقی استفاده کرد.

در این گزارش به بیان توضیحاتی در خصوص 3 شایعه عجیب در مورد واکسن کرونا پرداخته شده است.

در این بسته خبری مهمترین اخبار حوادث گروه جامعه خبرگزاری میزان را طی امروز دوازدهم خرداد ماه مشاهده می‌کنید.

سخنگوی اورژانس کشور با اشاره به آتش سوزی پالایشگاه تهران گفت: تیم‌های آتش نشانی در حال اطفا حریق هستند.

تیم‌های امدادی هلال احمر برای امدادرسانی به پالایشگاه تهران اعزام شدند.

سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: در روز‌های اخیر به علت تاخیر در ورود واکسن توسط شرکت‌ها و کشور‌هایی که قرار بوده واکسن به ما تحویل دهند بنابراین ممکن است برنامه تزریق واکسن مطابق زمان بندی پیش نرود.

در این بسته خبری مهمترین اخبار گروه جامعه خبرگزاری میزان را طی امروز دوادهم خرداد مشاهده می‌کنید.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی فهرست جدید آزمایشگاه‌های تشخیص کووید 19 را در کشور اعلام کرد.

دبیر کمیته علمی کشوری کووید 19 گفت: درباره تزریق واکسن‌های موجود به زنان باردار فعلا توصیه‌ای نداریم، اما باید تحقیقات کامل شود، ولی در برخی کشور‌ها که زنان باردار واکسینه شدند به نظر می‌رسد خطری به وجود نیامده است.

سازمان هواشناسی از افزایش ارتفاع موج تا 2.5 متر در دریای خزر خبر داد و نسبت به احتیاط در تردد‌های دریایی به‌ویژه با قایق‌های سبک و تفریحی توصیه کرد.