یک‌شنبه 15 مهر 1403

میزان بارش‌ها در زنجان به 364 میلیمتر رسید

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
میزان بارش‌ها در زنجان به 364 میلیمتر رسید

زنجان - ایرنا - سرپرست اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: میزان بارش‌های زنجان در سال زراعی 99 - 98 (مهر پارسال تا مهر امسال) به 346 میلیمتر رسید.

محمدرضا رحمان نیا، روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به تحلیل بارش استان زنجان در سال زراعی 99-98 پرداخت و افزود: این میزان بارندگی طی مدت یاد شده نسبت به متوسط بارش های بلند مدت 19 درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه متوسط بارش بلند مدت استان 307 میلیمتر به ثبت رسید، اظهار داشت: سال زراعی 99-98 بیشترین بارش در شهرستان خدابنده به میزان 422 میلیمتر و کمترین بارش نیز در شهرستان ماهنشان به مقدار 320 میلیمتر بوده و در شهرستان زنجان هم بارش به میزان 333 میلیمتر رخ داده است. رحمان نیا با اشاره به اینکه میزان بارش در تمام شهرستان های این استان نسبت به بلند مدت افزایش نشان می دهد، افزود: بیشترین افزایش نسبت به میزان بارش بلند مدت مربوط به شهرستان طارم با 32 درصد افزایش و کمترین آن هم در شهرستان سلطانیه با هشت درصد افزایش بوده است.

در حال حاضر، استان زنجان از 57 ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز به طور 12 ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقرند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

*س_برچسب‌ها_س*