یک‌شنبه 15 مهر 1403

میزان دمای هوای زنجان 6 تا 8 درجه سانتیگراد افت می‌کند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
میزان دمای هوای زنجان 6 تا 8 درجه سانتیگراد افت می‌کند

زنجان - ایرنا - کارشناس پیش‌بینی هوا اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: دمای هوای این استان از امروز /6 مهر ماه / تا روز چهارشنبه بین 6 تا 8 درجه سانتیگراد افت پیدا خواهد کرد.

حسین سلطانی، روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: روند کاهشی دمای هوای زنجان از بعدازظهر آغاز خواهد شد و هوای سرد تا روز چهارشنبه بر نقاط مختلف این استان حاکم خواهد بود که پیش بینی می شود در مناطق سردسیر و کوهستانی میزان دما به صفر درجه سانتیگراد نزدیک تر شود.

وی از کشاورزان و باغداران خواست اقدامات پیشگیرانه را در راستای حفظ و نگهداری محصولات کشاورزی و باغی خود انجام دهند تا متحمل آسیب و ضرر و زیان ناشی از هوای سرد نشوند و در صورت امکان محصولات برزمین مانده را هرچه زودتر برداشت کنند.

سلطانی اظهار داشت: طی 24 ساعت گذشته خیرآباد از توابع شهرستان سلطانیه با دمای چهار درجه سانتیگراد و ماهنشان نیز با دمای 33 درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب خنک ترین و گرمترین نقطه استان زنجان گزارش شد و دمای فعلی شهر زنجان نیز 12 درجه سانتیگراد است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه افزایش نشان می دهد.

وی تصریح کرد: طبق پیش بینی های صورت گرفته، میزان دمای هوای استان زنجان، مجدد از روز پنجشنبه /10 مهر ماه / تا روز شنبه روند افزایشی خواهد داشت.

استان زنجان از 57 ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز به طور 12 ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

*س_برچسب‌ها_س*