یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

سیاسی خبرگزاری میزان

سیاسی خبرگزاری میزان

استاندار هرمزگان با بیان اینکه تدوین سند جامع فرهنگی توسط دانشگاه هرمزگان در دستور کار قرار گرفته که از اهمیت بسیاری برخوردار است، گفت: در هفته دولت سال جاری 576 پروژه با در استان افتتاح و کلنگ زنی شد که برای این طرحها اعتباری در حدود 53 هزار میلیارد ریال هزینه شده است.

تکاوران و تفنگداران دریایی عملیات مشترک و پیچیده آبخاکی را در سواحل مکران به صورت دوسویه اجرا کردند.

ارتش با صدور بیانیه‌ای در واکنش به اقدام موهن نشریه فرانسوی به ساحت حضرت محمد مصطفی (ص) تاکید کرد: اقدام توهین آمیز اخیر نشریه فرانسوی را شدیدا محکوم کرده و این حرکت‌های مذبوحانه را در راستای تلاش‌های صهیونیسم درمانده و آمریکای شکست‌خورده در برابر عزم و اراده راسخ مسلمانان جهان می‌دانیم.

مرحله اصلی رزمایش مشترک بزرگ ذوالفقار 99 ارتش، از صبح امروز با رمز مقدس یا «سیدالشهداء (ع)» و با شعار «امنیت پایدار در سایه اقتدار دفاعی» با گسترش یگان‌های شناور سطحی و زیر سطحی و یگان‌های پروازی نیروی هوایی و دریایی ارتش و با حضور نیرو‌های جوان در دریای عمان آغاز شد و به مدت سه روز ادامه دارد.

آقای مدنی عالمی بود که اهل مبارزه و دید سیاسی و بینش سیاسی بود. با طبقه روشنفکر می‌نشست، جذبشان می‌کرد؛ با طبقه عوام می‌نشست، جذب می‌کرد؛ با طلبه‌ها می‌نشست؛ یعنی عالم ناطق و مبین و کسی بود که می‌توانست آن ذخیره‌ای که در وجود او و در روح او، در دل پاک و نورانی او از نور معرفت و علم جمع شده بود، آن را براحتی به مخاطب خودش منتقل کند.

وزیر کشور نشست استانداران منطقه 3 کشور گفت: استاندار باید نگاه جامع و کلی و قدرت هماهنگی نهایی داشته باشد چراکه هرکدام از موضوعات متولی خاص خود را دارند. نگاه تحلیلی جامع به مسائل استان‌ها و مناطق راهگشا خواهد بود.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی که از سوی رهبر انقلاب گفت: افرادی در جامعه اظهارنظر می‌کنند که کمترین اطلاعی از اقتصاد مقاومتی ندارند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با انتشار بیانیه‌ای اقدام موهن نشریه فرانسوی به ساحت مقدس پیامبر اعظم (ص) را شدیدا محکوم کرد.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شعار‌های تجمع مردمی در محکومیت اهانت به ساحت مقدس قرآن مجید و پیامبر اکرم (ص) را اعلام کرد.

اجتماع طلاب و اساتید حوزه علمیه و مردم متدین و انقلابی قم در محکومیت اهانت وقیحانه به کلام الله مجید و ساحت قدسی پیامبر اعظم (ص) فردا برگزار می‌شود.

این کاری که اماراتی‌ها کردند، یک لکه ننگی است؛ البته این از بین خواهد رفت، یعنی این حالت دیری نخواهد پایید ان‌شاءالله، لکن این لکه ننگ بر پیشانی کسانی که این اقدام را امروز انجام دادند خواهد ماند. اینها خیانت کردند، کار بسیار بدی کردند، پای صهیونیست‌ها را در منطقه باز کردند. مسئله‌ی فلسطین با این اهمیت، [یعنی] غصب یک کشور، آواره کردن یک ملت، چیز کوچکی است؟

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس از تشکیل کمیته اقتصاد مقاومتی در این کمیسیون برای بررسی مسائل کلیدی و کلان مرتبط با برنامه و بودجه خبر داد.

فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه در ساخت قطعات با تکنولوژی پیشرفته (های‌تک high-tech) به خوکفایی رسیده‌ایم، گفت: تمام پیچیده‌ترین قطعات سیستم هواگردی در بالگرد به دست جوانان خودمان ساخته و نصب می‌شود.

جبهه پایداری در پی اهانت هفته نامه فرانسوی شارلی ابدو به ساحت پیامبر اسلام در بیانیه ای تاکید کرد: توهین به ساحت مقدس نبی مکرم اسلام، گواهی دیگر بر دروغین بودن شعار تکراری حقوق بشر و احترام به ادیان و تمدن‌ها توسط غرب است.

دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی با بیان اینکه زیرساخت‌های لازم در استان‌های مرزی از قبیل پارکینگ، آب آشامیدنی، اسکان و خدمات بهداشتی تا بیش از 90 درصد آماده شده است، گفت: امیدوارم در سال‌های آینده بتوانیم بهترین شرایط را برای زائران اربعین ایجاد کنیم.

استاندار تهران با بیان اینکه دورکاری ادارات استان تهران تا پایان شهریور تمدید شد، گفت: اجرای طرح ترافیک به قوت خود باقی است.