چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403

سیاسی خبرگزاری میزان

سیاسی خبرگزاری میزان

وزیر امور خارجه کشورمان با انتشار پیامی در فضای مجازی نوشت: دونالد ترامپ معتقد است جنگ سرد خوب است، چون به سود تجارت است، اما جنگ گرم نه.

وزیر امور خارجه ایران با انتشار پیامی در فضای مجازی از کشور‌های اروپایی خواست با تروریسم اقتصادی آمریکا مخالفت کنند.

سفیر روسیه در جمهوری اسلامی ایران با حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رییس مجلس و مدیرکل امور بین الملل دیدار و گفتگو کرد.

دبیر ستاد انتخابات مرحله دوم یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، ضمن تشریح جزئیات برگزاری این انتخابات گفت: 100 هزار مجری و ناظر د انتخابات پیش‌رو فعال خواهند بود.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه با انتشار پیامی در فضای مجازی گفت که با پیگیری های سفارت ایران و همکاری دولت روسیه، مشکل ورود تجار و دانشجویان ایرانی به مسکو حل خواهد شد.

مدیرکل تقسیمات کشوری وزارت کشور با اشاره به انتشار برخی موضوعات در رسانه‌ها مبنی بر تصویب طرح تشکیل استان جدیدی به نام گلساران یا اصفهان شمالی، تأکید کرد: همان طور که پیش از این نیز بار‌ها اعلام کرده ایم، وزارت کشور هیچ برنامه‌ای برای تشکیل استان جدیدی در کشور ندارد.

رییس کل بانک مرکزی با اشاره به دو عنوان کلی که در سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی به عنوان وظیفه بانک مرکزی معین شده است گفت: «مبارزه با فساد» و «ثبات بازار‌های مالی» و در مجموع بالابردن تاب آوری اقتصادی، رسالت بزرگ بانک مرکزی است که طبعا نیازمند هماهنگی و همکاری سایر ارکان اقتصادی کشور می‌باشد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در واکنش به تمدید تحریم تسلیحاتی ایران گفت: به اوج فناوری‌های دفاعی در تحریم‌ها رسیدیم و 90 درصد تجهیزات دفاعی در ایران تولید می‌شود.

زیردریایی نیمه سنگین بومی فاتح برای اولین بار در رزمایش مشترک ذوالفقار 99 ارتش شرکت کرد.

رییس جمهور گفت: هر جا برای سلامت دانشجویان و دانش آموزان آموزش در قالب فضای مجازی لازم باشد، اقدام خواهد شد و ضروری است که کمیته‌های آموزش و تبلیغات در خصوص اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی در محیط‌های آموزشی، کار‌ها و اقدامات گسترده تری انجام دهد.

سخنگوی رزمایش ذوالفقار99 ارتش با اشاره به اینکه پیام این رزمایش، امنیت پایدار در سایه اقتدار است، گفت: تجهیزات تمام ایرانی به روز در این رزمایش بکار گرفته شده است.

شرکت کنندگان در مراسم تجمع مردمی در محکومیت اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم و پیامبر اعظم با قرائت قطعنامه ای، رفتار سخیف شخصی تندر و آتش‌زدن قرآن کریم در سوئد و اقدام موهن مجله فرانسوی را بخشی از برنامه اسلام‌ستیزانه آمریکای مستکبر و صهیونیست بین‌الملل علیه همه انسان‌ها و آزادگان و کشور‌های حوزه مقاومت دانستند.

در اطلاعیه شماره 38 ستاد انتخابات کشور تاکید شد: تمامی شعب اخذ رأی در حوزه‌های انتخابیه مرحله دوم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مصوب ستاد ملی مقابله با کرونا، از ساعت 8 صبح جمعه 21 شهریور آماده اخذ رأی از کلیه واجدین شرایط هستند.

معاون وزیر کشور گفت: آسیب شناسی و ارزیابی روند اجرای ماده 54 احکام دائمی برنامه‌های توسعه‌ای کشور و دستورالعمل اجرایی آن در دستور کار وزارت کشور قرار گرفته است.

سخنگوی رزمایش ذوالفقار 99 ارتش از انهدام اهداف سطحی توسط جنگنده‌بمب‌افکن‌های F-4 نیروی هوایی ارتش خبر داد.

رییس جمهور با بیان اینکه مدیران مناطق آراد تسهیلات لازم برای سرمایه گذاری را فراهم کنند، گفت: باید همه امکانات لازم را در اختیار سرمایه گذار بگذاریم و موانع تولید را برداریم خصوصا در سالجاری که سال جهش تولید است.