دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری میزان

فرهنگی خبرگزاری میزان

«گیلبرت گاتفرید» کمدین و صداپیشه آمریکایی پس از تحمل یک دوره طولانی بیماری درگذشت.

اکران نوروزی سینما‌های کشور با نمایش هفت فیلم از هفته پایانی اسفند ماه سال 1400 آغاز شده و تاکنون فیلم سینمایی «سگ بند» با عبور از مرز 20 میلیارد تومان فروش در رتبه نخست این جدول قرار دارد.

یک کارشناس علوم قرآنی گفت: بندگان در دعای روز داوزدهم ماه مبارک رمضان می‌خواهند که به آنان کمک کند تا با عدل و انصاف با اطرافیان برخورد کنند از آنجا که خداوند خود عادل‌ترین و منصف‌ترین است و به هیچ کس ظلمی نمی‌کند لذا از او درخواست می‌شود تا به بندگان نیز کمک کند.

شب معرفی شاعران و موسیقیدانان منتخب به عنوان چهره هنر انقلاب در سال در 1400 در حوزه هنری برگزار شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در چهارمین جلسه شورای سیاست گذاری یازدهمین جشنواره مد و لباس فجر گفت: باید محصول فرهنگی هنری برای حوزه عفاف و حجاب تعریف کنیم و این مسئله با حوزه اقتصادی پیوند داشته باشد.

نمایش «موضوع چیه؟» به کارگردانی مارین ون هولک روی صحنه رفت.

مسافری که نباید روزه بگیرد، اگر از روی علم و عمد، برخلاف وظیفه روزه بگیرد، روزه‌اش باطل است و اگر ماه رمضان باشد، قضای آن واجب است، ولی اگر به دلیل جهل به اصل حکم*، روزه گرفته باشد، روزه اش صحیح است.

10 قسمت ابتدایی سریال «از سرنوشت 4» بیش از 3 میلیون بار در تلوبیون دیده شده است تا رکورد هر قسمت، 300 هزار بازدید به صورت میانگین ثبت شود.

چاپ دهم کتاب زندگی شهیدمدافع حرم؛ محمدرضا دهقان امیری در آستانه سالروز تولد این شهید عزیز توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شد.

جدیدترین خبر از پروژه فیلم سینمایی بخارست، حکایت از این دارد که امیرحسین آرمان هم به تیم بازیگران این فیلم پیوست.

بازیگر سریال «زیر تیغ» گفت: برگزاری جشن چهره سال هنر انقلاب از نظر من یک اتفاق امیدبخش برای عرصه هنر و فرهنگ انقلابی کشور است،

مدیریت فرهنگی هنری منطقه 5 به مناسبت ماه مبارک رمضان، ویژه برنامه «شکیبا» را با اجرای 30 نمایش خیابانی برگزار می‌کند.

فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی و انیمیشن «صدا کن مرا»، «اخراجی‌ها 2»، «برگ جان»، «ربکا»، «بال ها»، «تام هورن»، «خانواده موروثی»، «فصل تازه»، «بانوی کوچک»، «تاریک‌ترین ذهن ها»، «مردان جدی»، «خواهران غریب»، «دو فیلم با یک بلیت»، «نجات بزرگ»، پنج‌شنبه و جمعه 25 و 26 فروردین ماه از شبکه‌های سیما روی آنتن می‌رود.

نویسنده کتاب گفت: رویداد قابل توجهی که این روز‌ها به آن پرداخته می‌شود پویش نذر کتاب است این پویش که در راستای ترویج کتاب و کتابخوانی توسط مجمع ناشران و برخی از موسسات راه اندازی شده می‌تواند اقدامی مناسب و قابل توجه برای در دسترس قرار دادن کتاب‌ها برای قشر نیازمند و یا قشر متوسط جامعه باشد.

شورای پروانه نمایش فیلم‌های سینمایی با صدور پروانه نمایش سه فیلم موافقت کرد.

«لیام نیسون» بازیگر تمام نشدنی سینمای هالیوود با فیلم سینمایی «حافظه» به سینمای هالیوود باز خواهد گشت، نیسون که طی دهه گذشته در آثار اکشن متعددی بازی کرده همچنان و در آستانه هشتاد سالگی همچنان در ایفای این نقشها درخشان عمل می کند.