شنبه 22 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری میزان

فرهنگی خبرگزاری میزان

هم‌زمان با دهه دوم ماه مبارک رمضان و با دستور تولیت آستان قدس، سفره‌های افطار حرم مطهر رضوی برای پذیرایی از جمعیت بیشتری از زائران و مجاوران روزه‌دار امام رضا (ع)، گسترده‌تر شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به حمایت این وزارتخانه از جشنواره تلاوت‌های مجلسی گفت: این جشنواره امروز به تکامل رسیده و مقدمات راه‌اندازی بخش بین‌الملل آن در دستور کار است و تلاش می کنیم تا جشنواره به خوبی رشد یافته و در نقاط مختلف دنیا گسترش یابد.

رهبر ارکستر سمفونیک تهران گفت: به نظر من مشکل اساسی که امروز روبروی موسیقی کشور وجود دارد این است که نوازندگان ارکسترها به هیچ وجه درآمد خوبی ندارند، این مشکلات در امرار معاش تا حدی است که بسیاری از نوزاندگان مجبور هستند شغل دوم داشته باشند و بسیاری از آنها برای گذران زندگی مسافرکشی می کنند.

کتاب «خانه پلاک29»؛ تاریخ شفاهی انجمن، ولی عصر و فعالیت‌های شیخ حسن نوری همدانی در قطع رقعی و 383 صفحه، به کوشش محمدحسین فروغی و حسین ابراهیمی به رشته تحریر در آمده و توسط انتشارات شهیدکاظمی منتشر شده است.

تمامی آثار نمایشی (سینمایی و تئاتری) از 31 فروردین تا 4 اردیبهشت به نمایش در نمی‌آیند.

مدیریت آفرینش‌های ادبی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران مسابقه داستان «بی‌مثال» را با محوریت شخصیت و زیست حضرت خدیجه (س) برگزار می‌کند.

شورای صدور پروانه ساخت سینمایی در جلسه اخیر با سه فیلم‌نامه سینمایی و یک غیرسینمایی موافقت کرد.

فیلمبرداری نسخه چهارم فیلم سینمایی «جان ویک» با بازی کیانو ریوز به اتمام رسید، این فیلم بیست و چهارم ماه مارس 2023 اکران خود در سینما‌های جهان را آغاز خواهد کرد.

تمامی نمایش‌های به صحنه رفته در تالارهای مختلف کشورمان از روز سیویکم فروردین تا پایان روز چهارم اردیبهشت اجرایی نخواهند داشت.

چهره سال هنر انقلاب گفت: برای من سوال است که جوان پاک ایرانی که در بستر خانواده ایرانی تریبت شده چرا باید آثارش به سمت فضایی خارج از دین و انسانیت برود؟ نتیجه من این است که متصدیان و هنرمندان راه اشتباهی را رفته اند.

رضا بنفشه‌خواه، آشا محرابی، سپیده خداوردی، امیرمحمدزند، علی عامل‌هاشمی و زهرا داوودنژاد به سریال اپیزودیک «تازه وارد» پیوستند.

محمود سالاری معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از اجرای دومین مرحله طرح آموزش رایگان هنر در مناطق مناطق محروم، کمتر توسعه یافته و مرزی در بهار سال جاری خبر داد.

بیست‌ودومین جلسه کمیته تخصیص، توزیع و نظارت بر کاغذ به منظور رسیدگی به درخواست‌های ناشران روز یک‌شنبه بیست‌وهشتم فروردین ماه 1401 برگزار خواهد شد.

سازمان فرهنگی، هنری شهرداری تهران مسابقه آنلاین «راز‌های آسمانی» همزمان در ماه مبارک رمضان از تاریخ 27 فروردین تا 9 اردیبهشت ماه مصادف با 14 تا 27 ماه مبارک رمضان به صورت آنلاین برگزار می‌کند.

فیلم سینمایی «مرد بازنده» تازه‌ترین ساخته محمدحسین مهدویان پس از آثاری همچون «ماجرای نیمروز»، «ایستاده در غبار»، «شیشلیک»، «درخت گردو» و «رد خون» راهی اکران نوروزی سال 1401 شد، فیلمی که انتظار می‌رفت با فروش بالایی روبرو شود، اما در نهایت و پس از یک ماه یک اکران با فروشی کمتر از 5 میلیارد تومان رتبه پنجم جدول فروش را از آن خود کرد.

بازیگر نمایش «سیزده تای اول» گفت: قرارداد بازیگران تئاتر وجه قانونی نداشته و قابلیت پیگیری ندارد، البته اگر پرداختی صورت نگیرد می‌توان به خانه تئاتر یا مرکز هنرهای نمایشی شکایت کرد اما مطمئن باشید این شکایت ها به جایی نمی‌رسد.