جمعه 21 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری میزان

فرهنگی خبرگزاری میزان

کارگردان فیلم «لایه‌های دروغ» گفت: من به جای نشستن در حاشیه امن سینما یک راسته توی دل خطر رفتم و ترجیح دادم یک فیلم اکشن بسازم. شخصا از این تصمیم و محصولی که در نهایت به مخاطب عرضه شد راضی هستم.

فیلم سینمایی «همه‌چیز همه‌جا ناگهان» به نویسندگی و کارگردانی دانیل کوان و دانیل شاینرت از جمله آثار شاخص سال جاری میلادی است، فیلمی که در همان روزهای اول تماشا توسط منتقدین بارها ستایش شده است.

شورای پروانه نمایش فیلم‌های سینمایی با صدور پروانه نمایش یک فیلم موافقت کرد.

فیلم سینمایی «موقعیت مهدی» اولین تجربه هادی حجازی فر در مقام کارگردان در چهلمین جشنواره فیلم فجر رونمایی و پس از آن برای اکران نوروزی 1401 آماده شد، فیلمی که با وجود موضوعیت غیر کمدی و پرداختن به موضوع دفاع مقدس توانست از مرز 9 میلیارد تومان فروش عبور کرده و در جایگاه دوم جدول فروش سال جاری بایستد.

بازیگر فیلم سینمایی «سن پطرزبورگ» گفت: خوشبختانه دستگاه قضا همکاری بسیار خوبی را با ما داشته و راه رسیدن به آزادی زندانیان مالی را هموار کرده است، حتی می‌توانم بگویم که همکاری این دستگاه از قبل بسیار بهتر شده است.

کارشناس علوم قرآنی گفت: در دعای روز شانزدهم ماه مبارک رمضان از خداوند می‌خواهیم که به ما توفیق دهد تا با ابرار و نیکان همنشین باشیم لذا همدم شدن و همنوا شدن با کسانی که به‌عنوان مومنین و مقربین درگاه خداوند شناخته می‌شوند نکته ای مهم و ارزشمند است.

کسی که بیمار باشد و بیماری او مقطعی است و تا ماه رمضان سال بعدی بهبود پیدا می کند نسبت به فدیه وظیفه ای ندارد ولی لازم است بنابر احتیاط تا رمضان سال بعد روزه ها را قضا کند و در غیر این صورت علاوه بر قضا کفاره تاخیر (یک مد معادل 750 گرم طعام) لازم می شود.

چاپ دوم «نبرد تیله‌ها»؛ روایتی داستانی و جذاب از شکل‌گیری تروریسم تا ترور افراد در قالب زندگی یک نوجوان پاکستانی توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیش از ظهر امروز در دیدار با سفیر پرتغال در تهران با بیان اینکه راهبرد جمهوری اسلامی ایران گسترش تعاملات با همه کشور‌ها در حوزه‌های مختلف است، گفت: دیپلماسی فرهنگی یکی از مهمترین ابزار‌های آشنایی بین ملت‌ها است و ارتقای روابط فرهنگی ایران و پرتغال منجر به گسترش مناسبات اقتصادی و سیاسی نیز خواهد شد.

در آستانه برگزاری جشنواره بین المللی کن، شب گذشته فعالان و مدیران شرکت‌ها و موسسات ایرانی فعال در حوزه پخش بین‌الملل با مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی دیدار کردند.

برادر محمد کاسبی گفت: بعد از گذراندن عملی سخت برادرم همچنان در خانه مشغول استراحت است، وی به گفته پزشکان حداقل شش ماه نیازمند استراحت مطلق و خانگی است.

موزه سینمای ایران در ادامه انتشار سلسله نشست‌های تاریخ شفاهی خود به مناسبت زادروز «غلامرضا موسوی» تهیه کننده پیشکسوت سینما و روزنامه‌نگار بخش‌هایی از گفتگوی تاریخ شفاهی این هنرمند را منتشر کرده است که در زیر می‌خوانید.

یک کارشناس علوم قرآنی گفت: غسل نیمه ماه مبارک رمضان و زیارت «امام حسین (ع)» مورد تاکید بسیاری قرار است البته در اینجا منظور از زیارت، زیارت نزدیک بوده، اما به علت بعد مسافت برای مردم همینکه به خواندن زیارت ایشان پرداخته، توسل کنند و اشکی برای «سیدالشهدا (ع)» ریخته شود کاری بس ارزنده است.

هیأت نظارت بر مطبوعات طی فراخوانی مجدد، از همه گردانندگان سایت‌های خبری بدون مجوز خواست که نسبت به ثبت درخواست اخذ مجوز فعالیت خود در سامانه جامع رسانه‌ها اقدام کنند.

علی کوزه‌گر که بیشتر به عنوان طراح نور در آثار هنری شناخته شده است، قصد دارد اولین اثر کارگردانی خود را روی صحنه ببرد. این اثر بیشتر با رویکردی متفاوت بر روی تکنیک‌های تئاتر (نور، صدا، تصویر، موسیقی، صحنه و...) تمرکز کرده است و نگاهی نو به نمایشنامه‌ی شکسپیر دارد.

پردیس تئاتر شهرزاد، دومین جشنواره تئاتر شهرزاد را با طراحی و دبیری مسعود دلخواه و ریاست شهرزاد جعفری با موضوع «تئاتر و هنر پرفورمنس در ایران» در دو بخش نمایش‌های متن‌محور با مدت زمان 90 دقیقه و پرفورمنس‌آرت با مدت زمان 45 دقیقه برگزار می‌کند.