دوشنبه 24 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری میزان

فرهنگی خبرگزاری میزان

یک کارشناس علوم قرآنی گفت: پروردگار عالم در ماه مبارک رمضان مغفرت خود را بر بندگان خود عنایت می‌فرماید و کسانی از این رحمت بهره‌برداری می‌کنند که به درگاه خداوند متعال توبه کرده‌اند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر امروز در آیین پایانی هفته هنر انقلاب گفت: در جهاد تبیین مسئولیت سنگینی بر عهده داریم و هفته هنر انقلاب کار را برای جوانان پر انگیزه در این مسیر ساده‌تر می‌کند و با نشان دادن قله‌ها طی مسیر را آسان می‌کند.

با معرفی عبدالحمید قدیریان نقاش و طراح صحنه و لباس پیشکسوت به عنوان چهره هنر انقلاب در سال 1400 هشتمین هفته هنر انقلاب به کار خود پایان داد.

کارشناس علوم قرآنی گفت: خواندن دو دعا در ماه خدا سفارش موکد شده است، دعای سحر که گنجینه الاسرار همه دعاهاست و دیگری دعای افتتاح که در آن خواسته‌های مادی، معنوی و رسیدن انسان به روزی حلال توام با برکت و مغفرت آمده است.

فیلم سینمایی «روز صفر» به کارگردانی سعید ملکان برای اکران در نوروز 1401 آماده شد، فیلمی که با توجه به موضوع و بازیگران خود امید خوبی برای گیشه نوروزی محسوب می شد اما در نهایت بعد از نزدیک به یک ماه اکران به فروشی معادل پنج میلیارد تومان دست یافته است.

فیلم سینمایی «دکتر استرنج - در چندجهانی دیوانگی» با حضور دوباره «بندیکت کارمبرچ» و کارگردانی «سم ریلی» بدون شک مهمترین تولید کمپانی مارول در سال جاری میلادی است، فیلمی که انتظار می رود همچون مرد عنکبوتی بتواند گیشه خوبی را به همراه داشته باشد.

طراح و کارگردان تقدیر شده در شب سینما و تئاتر هشتمین دوره هفته هنر انقلاب گفت: به نظر می‌رسد در عرصه هنرمند انقلابی دچار فقر هستیم. با وجود این که مدرسه، دانشگاه و دوره‌های آموزشی زیادی برای علاقمندان در دسترس است، اما هنرمند دلسوز باید تربیت شود و رشد کند. باید به دنبال هنرمندی بود که جوشش دارد و درد و دغدغه انقلاب را درک می‌کند.

یک کارشناس علوم قرآنی گفت: روزجمعه را روز انتظار ظهور می‌نامند، زیرا منتظران حضرت «ولی عصر (عج)» در این روز انتظار ظهور را بیش از هر زمان دیگری دارند، در این روز به خواندن دعا‌ها و روایات مختلفی در خصوص ظهور «امام زمان (عج)» سفارش شده است.

یک کارشناس مذهبی گفت: در دعای روز سیزدهم ماه مبارک رمضان بیان شده، خدایا پاکیزه‌ام کن در این روز از چرک و کثافت و شکیبائیم ده در آن به آنچه مقدر است شدنی ها و توفیقم ده در آن برای تقوی وهم نشینی با نیکان به یاریت ای روشنی چشم مستمندان.

مراسم دیدار و ضیافت افطار رئیس جمهور با اهالی هنر از جمله موسیقی، سینما و تئاتر برگزار و مورد اقبال هنرمندان قرار گرفت.

محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و‌ارشاد اسلامی از برنامه این وزارتخانه جهت حل مشکلات زائران خبر داد.

شهید جمراسی همراه دیگر دوستانش واحد اطلاعاتِ سپاه قم را سروسامان بخشید و توسعه داد. او که در تفحص شهدا نقشی پررنگ داشت، سال 1390، در آستانه بازنشستگی برای مأموریتی به سردشت اعزام شد و طی عملیات تروریستی گروهک پژاک به شهادت رسید.

دبیر جشنواره قلم زرین گفت: شعر عطار همانند دو بال اندیشه و احساس به پرواز در آمده و در کنار عاطفه به لحاظ اندیشه‌های ناب و پر مغز این شاعر مطرح شده که قابل ستایش است. وی به جایگاه عطار نیشابوری در عالم ادبیات اشاره کرده که در کتابی به بحث و بررسی پیرامون آثار آن پرداخته شده است.

بازیگر سریال «شهرزاد» گفت: متاسفانه ساز و کار جدی برای وصول دستمزد بازیگران وجود ندارد، از طرفی روحیه بازیگران هم به نحوی نیست که کار را به شکایت و شکایت کشی برسانند، زیرا این کار زمان زیادی از آن‌ها می‌گیرد و در نهایت هم بی فایده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت روز بزرگداشت عطار نیشابوری پیامی صادر کرد.

بخش دولتی برای اینکه جلوی مشکلات بیشتر و چالش‌های اقتصادی ناشران را بگیرد تلاش کرد تا به صورتی تسهیلات به ناشران وام‌های را بابت ضرر‌های ناشی از کرونا پرداخت کند این امر تا حدودی تحقق یافت اما تنها تعدادی از ناشران موفق به دریافت این وام‌ها شدند.