یک‌شنبه 9 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری میزان

فرهنگی خبرگزاری میزان

همزمان با شب‌های قدر، مجموعه تلویزیونی نیاز به تهیه کنندگی ایرج محمدی روی آنتن شبکه یک می‌رود.

پردیس تئاتر شهرزاد در اردیبهشت ماه میزبان نمایش‌هایی از محمد رحمانیان، بهرام افشاری، آرش عباسی، سجاد افشاریان، بهاره رهنما، کامران شهلایی، امیدنیاز و... می‌شود.

داود نامور، تهیه‌کننده نمایش «پروین» به نویسندگی و کارگردانی حسین کیانی شد، نمایشی که قرار است به زودی در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه برود.

سیمای مراکز در شب‌های قدر 147 ویژه برنامه زنده را روی آنتن می‌برند که بخش‌هایی از همه آن‌ها در ارتباطی زنده، از شبکه‌های سراسری هم پخش خواهند شد.

فیلم سینمایی «جانوران شگفت‌انگیز: اسرار دامبلدور» به کارگردانی دیوید ییتس توانست در اولین هفته فروش خود در سینما‌های هالیوود با فروشی معادل 43 میلیون دلار صدرنشین باکس آفیس شود.

اکران عید فطر در چرخه اکران سینمای کشور همواره یکی از مهمترین دوره‌های پخش آثار سینمایی است، به طور معمول سینماها در ماه رمضان با کاهش مخاطب روبرو می شوند و این کاهش مخاطب با اکران عید فطر به وضعیت قبلی خود باز می گردد.

یک کارشناس علوم قرآنی گفت: ایمان و عمل صالح فقط اعتقاد به خدا، خواندن نماز و گرفتن روزه نیست بلکه این مهم بسیار گسترده است و اعمالی مانند به دست آوردن رزق حلال، دست نیازمندان را در شرایط اقتصادی کرونایی گرفتن و به قشر نیازمند خدمات رساندن از جمله عمل صالح محسوب می‌شود.

یک نویسنده کتاب گفت: نیاز است تا قوه قضاییه با پیش نویسی و در نظر گرفتن برنامه‌ای مدون وارد عمل شود تا به همراه سایر حوزه‌های نظارتی راهبردی عملیاتی در بخش توزیع و واردات کاغذ داشته باشند.

نقش روزه در سلامتی و تنظیم سوخت و ساز دستگاههای بدن نیز ثابت شده است. حدیث نبوی: «صوموا تصِحوا» به همین تاثیر اشاره دارد و علاوه بر این موارد، خداوند اجر عظیمی به روزه داران خواهد داد.

برخی فعالان عرصه نشر به بررسی دلایل عدم استقبال مصرف کننده داخلی از کاغذ اشاره دارند آنان معتقدند عدم حمایت از تولید داخلی طی چند سال گذشته و اختصاص ارز به کاغذ‌های وارداتی که زمینه را برای کاهش قیمت کاغذ وارداتی در سطح بازار فراهم کرده است.

مدیر انتشارات قدر ولایت گفت: موسسه فرهنگی هنری قدر ولایت در دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران با 340 عنوان کتاب حضور پیدا کرد تا بتواند گامی در راستای سرانه مطالعه بر دارد.

مدیران کل دفاتر «نظارت بر عرضه و نمایش فیلم» و «نظارت بر مراکز، مشاغل و مجامع» منصوب شدند.

شبکه نمایش سیما هفته آینده با پخش فیلم‌هایی با موضوع فلسطین به استقبال روز جهانی قدس می‌رود.

پرویز فلاحی‌پور به جمع بازیگران سریال «آزادی مشروط» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی مسعود ده‌نمکی اضافه شد.

کتاب «مقامات العارفین فی شرح منازل السالکین و هدیه السالکین» به همت مؤسسه بوستان کتاب به چاپ رسید.

فصل چهارم سریال «از سرنوشت» تاکنون در میان سریال‌ها و مجموعه‌های رمضانی بیشترین بازدید را در سامانه تلوبیون به دست آورده است.