پنج‌شنبه 30 فروردین 1403

ناسا

ناسا

وب‌گاه مشرق نیوز

آژانس فضایی ناسا می‌گوید که نگهداری این گیاه در خانه می‌تواند به کاهش سردرد شما کمک کند.

وب‌گاه عرشه آنلاین

ستاره‌شناسان یک قمر جدید را در اطراف اورانوس و دو قمر را نیز در حال گردش به دور نپتون پیدا کرده‌اند و می‌گویند این قمرها، اولین قمرهایی هستند که در یک دهه گذشته در حال چرخش به دور این سیاره‌ها دیده شده‌اند و کم‌نورترین قمرهایی هستند که تاکنون دیده شده‌اند. ستاره‌شناسان برای اولین بار در یک دهه اخیر، قمرهای جدیدی را در اطراف سیاره‌های اورانوس و نپتون مشاهده کرده‌اند. قمرهای مشاهده شده،...

خبرگزاری تسنیم

ماه‌نورد آمریکایی اودیسیوس که حامل تجهیزات ناسا بود در لحظه فرود بر روی ماه، واژگون شده است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

آژانس فضایی ناسا می‌گوید که نگهداری از گیاهی خاص در خانه می‌تواند به کاهش سردرد شما کمک شایانی کند.

وب‌گاه خبر آنلاین

ناسا کشف کرد که زنبق صلح در از بین بردن پنج مورد از آلاینده‌ها و مواد شیمیایی از هوا موثر است و آن را به‌عنوان یکی از رقبای اصلی برای کاهش سردرد ناشی از آنها تبدیل می‌کند.

وب‌گاه عصر ایران

گروه ماموریت «اسیریس - رکس» ناسا توانستند، آخرین نمونه‌های باقی‌مانده سیارک «بنو» را به نمایش بگذارند. بخشی از نمونه‌ها به دلیل گیر کردن بست‌ها چند ماهی قابل دسترسی نبودند، اما با تلاش محققان قابل دسترس شدند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: اولین ماه‌نورد استرالیا با الهام از نام کانگورو حیوان ملی این کشور «روور» (Roo-ver) نامگذاری شده و قرار است تا اوایل سال 2026 به کره ماه پرتاب شود.

وب‌گاه عصر ایران

فرودگر «اودیسه» با ارتفاع 4.3 متر هفته گذشته به فضا پرتاب شد و پس از طی 400 هزار کیلومتر دیروز روی ماه نشست. اودیسه قرار است شش آزمایش برای ناسا انجام دهد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

برای اولین بار در نیم قرن گذشته، یک فضاپیمای ساخت آمریکا روی ماه فرود آمد. فرودگر روباتیک اولین وسیله نقلیه ایالات متحده روی ماه از زمان آپولو17 در سال1972 است. این فصل مهمی از دستاورد شگفت‌انگیز بشریت در فرستادن مردم به ماه و زنده کردن همه آنها است. این شاهکاری است که از آن زمان‌های بسیار دور تکرار یا حتی امتحان نشده است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: اولین ماه‌نورد استرالیا با الهام از نام کانگورو حیوان ملی این کشور «روور» (Roo-ver) نامگذاری شده و قرار است تا اوایل سال 2026 به کره ماه پرتاب شود.

وب‌گاه مشرق نیوز

اولین ماه‌نورد استرالیا با الهام از نام کانگورو حیوان ملی این کشور «روور» (Roo-ver) نامگذاری شده و قرار است تا اوایل سال 2026 به کره ماه پرتاب شود.

وب‌گاه عصر ایران

سازمان فضایی استرالیا در حال ساخت اولین ماه‌نورد نیمه خودکار این کشور با نام «روور» است که قرار است در مشارکت با «برنامه قمری آرتمیس» سازمان فضایی «ناسا» به کره ماه پرتاب شود.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: فرودگر اودیسیوس نوا‌سی ساعت 18:23 روز پنجشنبه به وقت منطقه زمانی شرقی (2:53 بامداد جمعه به وقت ایران) در منطقه قطب جنوبی ماه فرود آمد.

وب‌گاه عرشه آنلاین

تصویر فوق‌العاده زیبای ناسا از تشکیل ابر‌ها بر فراز شمال آفریقا را ببینید. به گزارش عرشه آنلاین؛ تصویری بی‌نظیر از تشکیل ابرها در آسمان آفریقا را ببینید.

وب‌گاه عرشه آنلاین

سردترین شهرهای دنیا در سردترین کشورهای دنیا قرار دارند. در این لیست نام روسیه و کانادا بیش از بقیه کشورها آورده شده. سردترین شهرهای دنیا در سردترین کشورهای دنیا قرار دارند. در این لیست نام روسیه و کانادا بیش از بقیه کشورها آورده شده. به گزارش عرشه آنلاین؛ به گفته دانشمندان موسسه مطالعات فضایی گُدارد ناسا، دمای زمین از سال 1888 تاکنون حداقل 1.1 درجه سانتیگراد افزایش یافته است. اما با...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: ناسا و سازمان جهانی هواشناسی پیش‌بینی می‌کنند با رویداد فعلی آل نینو در سال جاری، جنگل‌های بارانی در اندونزی و آمازون که در سال 2023 خشکسالی را تحمل کردند، تسکین خواهند یافت.