یک‌شنبه 15 مهر 1403

نانوایی‌های بی‌توجه به پروتکل‌های بهداشتی در زنجان تعطیل می‌شوند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
نانوایی‌های بی‌توجه به پروتکل‌های بهداشتی در زنجان تعطیل می‌شوند

زنجان - ایرنا - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: طبق دستورات داده شده، هیچ گونه گذشتی با نانوایی‌هایی متخلف انجام نمی‌گیرد و در این ارتباط سختگیرانه ترین برخورد با واحدهایی که پروتکل‌های بهداشتی کرونایی را رعایت نمی‌کنند اعمال و در نهایت تعطیل خواهند شد.

دکتر محمدرضا صائینی شامگاه دوشنبه در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا که بصورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، در خصوص وضعیت قصابی های استان نیز افزود: این موضوع به اداره کل دامپزشکی استان و اتحادیه هایی که بطور مستقیم با این صنوف در ارتباط هستند، نیز تاکید و اعلام شده است که در صورت رعایت نکردن پروتکلهای بهداشتی با این واحدها نیز برخورد و در نهایت تعطیل خواهند شد.

وی اضافه کرد: بازرسان مرکز بهداشت استان در این موضوع وارد عمل شده و بصورت سختگیرانه عمل می کنند و این در حالی است که آمارها نشان می دهد میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در این استان کاهش یافته است.

این مسؤول با اشاره به اینکه در زمان حاضر شهرهای زنجان، ابهر و خرمدره به لحاظ کرونا قرمز است، ادامه داد: بر این اساس شرایط در شهرستانهای طارم، ماهنشان، ایجرود و خدابنده زرد است و سلطانیه هم در وضعیت نارنجی قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه طبق پیش بینی قبلی روند بیماری درماه مهر افزایشی شده است، اظهار داشت: در زمان حاضر این مهم به خوبی مشهود است بطوریکه امروز 76 نفر در بیمارستان ها بستری شده اند که عدد بالایی را نشان می دهد و بارها گفته شده هر فردی وارد قلمرو این بیماری شود گرفتار خواهد شد.

صائینی افزود: بحث رعایت پروتکل های بهداشتی امری مهم و انکارناپذیر به شمار می رود و رویکرد جزیره ای کاری را از پیش نمی برد بلکه باید این موضوع را در سطح گسترده تر دید چرا که بیماری با کسی شوخی ندارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان ادامه داد: کوتاهی در اجرای پروتکل های بهداشتی و برنامه های اعلام شده فاجعه ای اسفبار در خصوص مبتلایان و حتی فوتی های کرونایی بوجود می آورد که نمی توان کار دیگری را انجام داد.

وی، از رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی در استان انتقاد کرد و گفت: میانگین استفاده از ماسک در فروشگاههای زنجیره ای به 80 درصد، سازمان و ادارات به 70 درصد و در آرامستان به 80 درصد کاهش یافته و در این میان برگزاری مجالس ترحیم در این مکان نیز مشکل آفرین شده و نگرانی های جدی را ایجاد کرده است.

این مسؤول ادامه داد: استفاده از ماسک در رستوران ها 83 درصد، بانک ها 80 درصد، داروخانه ها به 80 درصد و جایگاههای سوخت به 65 درصد، مراکز پلیس بعلاوه 10 به 88 درصد، دفاتر پیشخوان دولت 72، مراکز شمار گذاری به 66 درصد، سامانه های برون شهری به 44 درصد، نانوایی 66 درصد و پاساژها به 55 درصد کاهش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: تشدید نظارت و بازرسی مجتمع‌های تجاری توسط اتاق اصناف استان و سازمان صنعت، معدن و تجارت باید بیش از گذشته جدی تر گرفته شود.

*س_برچسب‌ها_س*