جمعه 31 فروردین 1403

نایب قهرمان آسیا یک گام تا سقوط به دسته دوم!

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
نایب قهرمان آسیا یک گام تا سقوط به دسته دوم!

تیم فوتبال الاهلی عربستان روزهای خوبی را سپری نمی کند و در آستانه سقوط قرار گرفته است.

به گزارش "ورزش سه"، الاهلی که دو فصل پیش توانسته بود لیگ را در رتبه سوم به پایان برساند، سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را به دست آورد و در نسخه سال 2021 لیگ قهرمانان آسیا نیز میزبان دیدارهای گروه استقلال بود اما در نهایت نتوانست راهی مرحله یک هشتم نهایی شود.

الاهلی که به عنوان تنها تیم عربستانی توانسته است سه گانه داخلی این کشور یعنی لیگ، جام حذفی و سوپرجام را از آن خود کند، روزهای بدی را سپری می کند و این تیم که غرق در بحران است، فاصله زیادی تا سقوط به دسته پایین تر ندارد.

الاهلی که در سال 2012 توانست با پیروزی 4 بر یک مقابل سپاهان راهی دیدار نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا شده و با غلبه بر الاتحاد دیگر تیم عربستانی به دیدار فینال برسد، با شکست برابر اولسان کره جنوبی جام قهرمانی را از دست داد و آنها اکنون سالهاست که از روزهای خوبشان فاصله گرفته اند.

این تیم که به شهر جده تعلق دارد، در فصل 2015 - 2016 عنوان قهرمانی لیگ حرفه ای عربستان را از آن خود کرد و در سال 2016 سه گانه داخلی را به خود اختصاص داد، اما اکنون در فاصله یک هفته تا پایان لیگ عربستان در رتبه چهاردهم قرار گرفته و جزو تیم های سقوط کننده به شمار می آید.

الاهلی در دیداری از هفته بیست و نهم و ما قبل پایانی لیگ حرفه ای در استادیوم خانگی خود ملک عبدالله جده میزبان الرائد یکی از رقبای مستقیم خود برای بقا در لیگ بود. اما اوضاع بر وفق مراد این تیم قدیمی و ریشه دار پیش نرفت و آنها در برابر دیدگان چندین هزار هوادار خودی با نتیجه 3 بر یک تن به شکست داده و با 31 امتیاز به رتبه چهاردهم سقوط کردند.

هواداران الاهلی با پرتاب بطری های آب در اعتراض به عملکرد تیمشان، اینگونه باعث تأخیر در جریان بازی شدند.

اکنون این تیم باید در هفته پایانی در خانه تیم قدرتمند الشباب به پیروزی برسد و امیدوار به شکست یا تساوی یکی از تیم های الباطن، الرائد، الفصیلی و التعاون باشد تا از سقوط به دسته پایین تر نجات پیدا کند.

نتایج ضعیف الاهلی و در آستانه سقوط قرار گرفتن این تیم باعث بدحالی یکی از هواداران این تیم در دیدار برابر الرائد شد.
نایب قهرمان آسیا یک گام تا سقوط به دسته دوم! 2
نایب قهرمان آسیا یک گام تا سقوط به دسته دوم! 3
نایب قهرمان آسیا یک گام تا سقوط به دسته دوم! 4
نایب قهرمان آسیا یک گام تا سقوط به دسته دوم! 5