یک‌شنبه 10 تیر 1403

نتایج انتخابات کی معلوم می‌شود؟

وب‌گاه عرشه آنلاین مشاهده در مرجع
نتایج انتخابات کی معلوم می‌شود؟

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: شنبه قبل از ظهر نتایج انتخابات اعلام می‌شود. نتایج #انتخابات_1403 چه زمانی اعلام می‌شود؟ شنبه قبل از ظهر نتایج انتخابات اعلام می‌شود

نتایج #انتخابات_1403 چه زمانی اعلام می‌شود؟

شنبه قبل از ظهر نتایج انتخابات اعلام می‌شود

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: شنبه قبل از ظهر نتایج انتخابات اعلام می‌شود.

سخنگوی شورای نگهبان: به محض اتمام فرایند رای گیری آغاز شمارش آرا را خواهیم داشت و معمولاً کار شمارش آرا در انتخابات #ریاست_جمهوری سریع‌تر از انتخابات‌های دیگر صورت می‌گیرد. هر زمان که شمارش آرای هر شعبه اخذ رای به پایان برسد، جمع‌بندی صورت می‌گیرد و به محض تجمیع آرا، نتایج اعلام خواهد شد.

سخنگوی شورای نگهبان همچنین در پاسخ به پرسشی درباره زمان اعلام انصراف نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: در این خصوص در انتخابات ریاست جمهوری پیش بینی خاصی وجود ندارد؛ در انتخابات مجلس زمان برای انصراف تعیین شده است، اما در انتخابات ریاست جمهوری اساساً با حکمی مواجه نیستیم و ممکن است افراد تا شب برگزاری انتخابات نیز قصد انصراف داشته باشند.

وی در پاسخ به پرسش دیگری درباره اعلام پیروزی در انتخابات سال 88 پیش از اعلام نتایج نهایی انتخابات، تاکید کرد: طبق قانون مرجع اعلام نتایج وزارت کشور است و نتایج انتخابات توسط این وزارتخانه اعلام می‌شود بنابراین از نامزد‌ها اطرافیان و هواداران آنها می‌خواهم که از اقدامات هیجانی پرهیز و خودداری کنند و پیش از اعلام رسمی نتایج از هرگونه گمانه زنی بپرهیزند تا ان‌شاءالله کار بر مدار قانون پیش برود و نتایج به هر صورتی که هست در اولین زمان توسط مرجع قانونی اعلام شود.

هم اکنون دیگران می خوانند -->

بیشتر بخوانید

نتایج انتخابات کی معلوم می‌شود؟ 2