جمعه 15 تیر 1403

نتایج کنکور

نتایج کنکور

وب‌گاه فرارو

معاون آزمون سازی سازمان سنجش آموزش کشور با تاکید بر این که ظرفیت پذیرش در رشته‌های بدون آزمون دانشگاه‌ها حدودا 85 درصد است، اظهار کرد: نتایج پذیرش در رشته‌های بدون آزمون دانشگاه‌ها همزمان با نتایج کنکور در اواخر شهریور از طریق سازمان سنجش آموزش کشور اعلام خواهد شد.

خبرگزاری ایرنا

مشهد - ایرنا - عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: شرایط اقتصادی خانواده داوطلبان کنکور سراسری در فراهم آوردن تغذیه مناسب، فضای آرام و استفاده از معلمان با تجربه، منجر به موفقیت آنها در برخی از رشته های دانشگاهی شده، به گونه‌ای که فرزندان دهک‌های بالای جامعه در کنکور سراسری موفق‌تر عمل می‌کنند.

خبرگزاری تسنیم

با ابلاغ مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی، شائبه‌ها درباره توان اجرایی این مصوبه در نهادهای درگیر به ویژه آموزش‌و‌پرورش و اینکه آیا به نفع دانش‌آموزان پرتلاش خواهد بود یا خیر، مورد توجه قرار داد که در میزگردی به بررسی ابعاد مختلف آن پرداختیم.

وب‌گاه عرشه آنلاین

خبرگزاری تسنیم

سال 1400 مدارس خاص سهم 85 درصدی رتبه‌های برتر کنکور را کسب کردند؛ آیا این عدالت آموزشی است که سهم مدارس خاص 85 درصد و سهم مدارس دولتی عادی 15 درصد باشد؟! در این مطلب به بررسی نقدهای وارده به مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی پرداخته‌ایم.

وب‌گاه خبر آنلاین

عضو کمیسیون آموزش دیده‌بان شفافیت و عدالت گفت: «270 نفر از نمایندگان مجلس به سران قوا نامه نوشتند و با مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی مخالفت کردند.»

خبرگزاری دانشجو

گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو - ریحانه فتحی؛ وقتی شاعر میگفت: «کاش میشد مرد. مثل راه رفتن، خوابیدن، خریدن کردن، کاش میشد خواست و مرد.» ما مردن را غاز همسایه می‌دانستیم نه مرغ خانه‌ی خودمان. آدمیزاد با خودش که فکر میکند میگوید من که نمی‌میرم، آن شخص ثروتمند که مریض نمی‌شود، آن پزشک که خودکشی نمیکند. اما پزشک هم خودکشی میکند، خستگی امان یک پزشک را هم می برد. فارغ از خودکشی، جامعه‌ی پزشکی...

وب‌گاه الف

سرپرست معاونت امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور از استقبال دانشگاه‌های بزرگ از معرفی رشته‌های روزانه برای پذیرش های بدون آزمون خبر داد و گفت: ظرفیت پذیرش در رشته‌های روزانه بدون آزمون دانشگاه‌ها امسال افزایش یافته است.

وب‌گاه فرارو

سرپرست معاونت امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور گفت: پذیرش در رشته‌های بدون آزمون دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی صرفا مخصوص مراکز غیردولتی نیست دانشگاه‌های دولتی هم ظرفیت‌هایی در این زمینه اعلام کردند به طوریکه امسال حتی دانشگاه تهران برای رشته‌های روزانه نیز یک سری رشته‌ها را برای پذیرش بدون آزمون معرفی کرده است.

وب‌گاه عصر ایران

دانشگاه های دولتی هم ظرفیت هایی در این زمینه اعلام کردند به طوریکه امسال حتی دانشگاه تهران برای رشته های روزانه نیز یک سری رشته ها را برای پذیرش بدون آزمون معرفی کرده است.

وب‌گاه خبر آنلاین

این روزها در حالی که در شبکه‌های اجتماعی و حتی برخی از رسانه‌ها خبرهایی مبنی بر تقلب در نتایج کنکور و یا خرید و فروش سوالات آن منتشر شده است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

خبر حضور یک نوزاد سر جلسه کنکور 1401 کذب است و این عکس ارتباطی به آزمون کنکور ندارد بلکه مربوط به امتحانات پایان ترم دانشکده فنی و حرفه‌ای دختران کوثر گنبدکاووس است!

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: نماینده سازمان سنجش و آموزش کشور در گلستان از اعلام نتایج کنکور در اواسط مردادماه خبر داد.

وب‌گاه عصر ایران

متقلبان که حتی از فیلتر حداقل‌های آزمون دوباره سنجش هم رد نشدند، با پیگیری برخی نمایندگان مجلس دوباره به دانشگاه برگشته‌اند.

وب‌گاه عصر ایران

در یکی از مهم‌ترین و امن‌ترین آزمون‌های سراسری ایران، تقلبی تا این حد ساماندهی‌شده و گسترده چگونه رخ داد و چرا بخش زیادی از داوطلبان متهم به تقلب، حتی پس از اخراج از دانشگاه و محرومیت پنج‌ساله از کنکور، دوباره به دانشگاه برگشتند؟