دوشنبه 16 مهر 1403

نشست خبری سیزدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار برگزار شد / محوریت با «روایت زنان ایرانی» + فیلم

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
نشست خبری سیزدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار برگزار شد / محوریت با «روایت زنان ایرانی» + فیلم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجو، نشست خبری سیزدهمین دوره جشنواره مردمی فیلم عمار در شهرک اکباتان (آرمان) با حضور خانواده‌هایی از شهدای امنیت، فرزندان آن‌ها و البته حضور پدر شهید آرمان علی وردی که توسط اغتشاشگران و اراذل و اوباش درشهرک اکباتان و به شهادت رسید برگزار شد. در این نشست خبری که اصحاب رسانه و گروه سرودی از دختران نیز حضور داشتند، حمید صالحی به عنوان دبیر اجرایی، سعید خورشیدی...

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجو، نشست خبری سیزدهمین دوره جشنواره مردمی فیلم عمار در شهرک اکباتان (آرمان) با حضور خانواده‌هایی از شهدای امنیت، فرزندان آن‌ها و البته حضور پدر شهید آرمان علی وردی که توسط اغتشاشگران و اراذل و اوباش درشهرک اکباتان و به شهادت رسید برگزار شد.

در این نشست خبری که اصحاب رسانه و گروه سرودی از دختران نیز حضور داشتند، حمید صالحی به عنوان دبیر اجرایی، سعید خورشیدی رئیس شورای سیاستگذار و با معرفی سهیل اسعد مبلغ آرژانتینی و فعال رسانه جهان اسلام به عنوان دبیر سیزدهمین دوره جشنواره گزارشی از جزئیات برنامه‌های جشنواره را ارائه کردند.

صالحی با اشاره به آغاز فراخوان این دوره از جشنواره از مهرماه و اکران آثار از دی ماه گفت: فیلمسازان تا 30 آبان فرصت دارند آثار خود را در بخش رقابتی ثبت کنند. بخش رقابتی در بخش‌های فیلم داستانی، پویانمایی، مستند و... برگزار می‌شود و محورهای جشنواره موضوعاتی نظیر «رویای ایرانی»، «نقد درون گفتمانی»، «نهضت جهانی مستضعفین» و... است.

صالحی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: علاقمندان فرهنگی می‌توانند فیلم‌های سینمایی «بی رو»، «لوپتو» و «سویپر» را در اکران‌های مردمی به نمایش بگذارند، دوستان ما در 30 شهر سینماهای تعطیل و نیمه تعطیل را تحویل گرفتند تا این آثار را به نمایش بگذارند. ما امسال مستندهایی درباره شهید آرمان علی‌وردی و برخی شهدای شاهچراغ هم در جشنواره خواهیم داشت.

پدر شهید آرمان علی‌وردی دیگر سخنران این جلسه بود. او درباره پسرش گفت: نمی‌توان آرمان را در چند کلمه توصیف کرد، چون متدین، مذهبی و امام حسینی بود. او در طول زندگی خود جهادی بود، همیشه برای هم نوع خود پیش‌قدم می‌شد که نمونه آن را در سیل، کرونا و... می‌توان دید. هفته پیش بود که به ما خبر دادند او صدمه دیده، اما وقتی به بیمارستان رفتیم متوجه شدیم که او شهید شده است.

سعید خورشیدی رئیس شورای سیاستگذار سیزدهمین دوره جشنواره مردمی فیلم عمار هم با عنوان اینکه عادت داشتیم برگزاری این مراسم با حضور مرحوم نادر طالب زاده باشد و این جلسه یادآور خاطرات ایشان است و امسال جای ایشان خالیست و امیدواریم بتوانیم نهال جشنواره عمار را همچنان که این بزرگواران می‌خواستند صیانت کنیم و راهشان را ادامه دهیم.

خورشیدی ادامه داد: طالب‌زاده هم یک اندیشمند بود و فهم دقیقی از رسانه داشت و تجربه تولید موفق هم داشت توانسته بود هر سه حوزه اندیشه، هنر و رسانه را در کنار هم داشته باشد که هدف جشنواره هم همین است و باید این را مدنظر قرار دهیم که «طالب‌زاده الگوی خوبی برای همه جوانان است تا بتوانند وجوه مختلف را در یک نفر داشته باشیم.»