شنبه 1 اردیبهشت 1403

نفرات برتر مسابقات هنرهای رزمی سوارکاره معرفی شدند

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
نفرات برتر مسابقات هنرهای رزمی سوارکاره معرفی شدند

اهواز مسابقات هنرهای رزمی سوارکاره قهرمانی کشور با معرفی نفرات برتر به پایان رسید.

اهواز مسابقات هنرهای رزمی سوارکاره قهرمانی کشور با معرفی نفرات برتر به پایان رسید.

مسئول کمیته هنرهای رزمی فدارسیون سوارکاری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه مسابقات هنرهای رزمی سوار کاره برای اولین بار است که با عنوان جام ماهورا در استان خوزستان برگزار می‌شود، گفت: این مسابقات در چهار سبک کره‌ای، پارسی، مجاری و پهلوان برگزار شد.

علی قورچیان با بیان اینکه هنرهای رزمی سوارکاره یکی از رشته‌های کهن کشورمان است، اظهار کرد: این رشته شامل کمان گیری بر روی اسب، ششمیربازی و پرتاب نیزه است و در دو سلاح کمان و نیزه برگزار شد.

وی تصریح کرد: شرکت کنندگان در این رشته باید از سواری و تیراندازی بسیار خوبی برخوردار باشند تا بتوانند به موفقیت دست پیدا کنند.

مسئول برگزاری مسابقات هنرهای رزمی سوارکاره قهرمانی کشور نیز با اشاره به اینکه این رقابت‌ها در دو رده سنی نوجوانان و بزرگسالان برگزار شد، گفت: در رده سنی نوجوانان محمد علی رفیعی، گرشا قورچیان و محمد علی کاظمی از استان‌های فارس، البرز و فارس به مقام‌های اول تا سوم دست یافتند.

وی گفت: در رده سنی بزرگسالان این مسابقات نیز امیدرضا کدخدایی از استان فارس قهرمان شد و حسین پیرزادی و پویا دانشمندی استان‌های لرستان و فارس مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند.

سینا احمدی با بیان اینکه رشته هنرهای رزمی سوارکاره در خوزستان چندان شناخته شده نیست، اظهار کرد: برگزاری این مسابقات بیشتر با هدف معرفی این رشته به علاقمندان خوزستانی بوده است.

وی با اشاره به اینکه در این مسابقات 6 سوارکار خانم و 17 آقا حضور داشتند، افزود: در این مسابقات شرکت کنندگان از هشت استان کشور به مدت یک روز با هم به رقابت پرداختند.

به گزارش خبرنگار مهر، استان خوزستان یکی از قطب‌های اصلی سوارکاری ایران است.