سه‌شنبه 10 مهر 1403

نقش موثر روحانیت در هدایتگری جامعه برجسته‌سازی شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
نقش موثر روحانیت در هدایتگری جامعه برجسته‌سازی شود

اراک - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: نقش موثر روحانیت به عنوان نبض اقتدار و عظمت ایران اسلامی و عامل اصلی مقابله با توطئه‌های فرهنگی دشمنان در هدایتگری جامعه برجسته‌سازی شود.

آیت الله «قربانعلی دری‌نجف‌آبادی» روز پنجشنبه در آیین تلبیس (عمامه گذاری) طلاب حوزه‌های علمیه استان مرکزی افزود: روحانیان با اشاعه اخلاق و اعمال شایسته در راهبری و هدایتگری معنوی جامعه نقش محوری دارند که این مهم باید از سوی اساتید حوزه به صورت کاربردی برجسته‌سازی شود.

وی ادامه داد: جامعه روحانیت تنها با سلاح علم و ایمان می تواند در گسترش فرهنگ مهدویت و اثبات حقانیت اهل بیت (ع) در جامعه نقش آفرینی کند و تقویت سطوح علمی و پژوهشی باید از سوی مسئولان حوزه‌های علمیه بیش از پیش جدی گرفته شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اضافه کرد: روحانیان و عالمان دینی از سال‌های پیش از انقلاب همواره در صحنه بوده‌اند و به دلیل جایگاه ویژه در میان مردم و ارتباط وسیع با جوانان در راهبری رخدادهای انقلاب نقش آفرینی مستقیم داشته‌اند.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی اظهار داشت: حوزه‌های علمیه و علمای متعهد در طول تاریخ اسلام و تشیع مهم‌ترین پایگاه اسلام در برابر حملات و انحرافات و کجروی ها بوده‌اند، بنابراین حفظ و گسترش این مراکز علمی از راهبردهای نظام جمهوری اسلامی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان کرد: با توجه به جایگاه رفیعی که روحانیان و حوزه های علمیه در بین مردم دارند و نیز لزوم تقویت باورهای دینی و نشر فرهنگ و اخلاق اسلامی در بین مردم، تصمیم گیران و متولیان مربوطه باید برای بهینه سازی نقش حوزه‌های علمیه در فرآیند شکل‌گیری هویت فرهنگی و دینی مردم تلاش کنند.

سید «علی آقازاده» استاندار مرکزی نیز در این آیین حضور داشت.

23 نفر از طلاب حوزه‌های علمیه استان مرکزی در این آیین به لباس روحانیت ملبس شدند.

یک‌هزار و 800 طلبه در 18 حوزه علمیه استان مرکزی تحصیل می‌کنند.

*س_برچسب‌ها_س*