دوشنبه 23 مهر 1403

نماز جمعه در 9 شهر سفید گیلان برگزار می شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
نماز جمعه در 9 شهر سفید گیلان برگزار می شود

رشت - ایرنا - رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گیلان از برگزاری نماز جمعه در شهرهای با وضعیت سفید گیلان شامل شفت، رضوانشهر، سیاهکل، پره سر، تالش، اسالم، لیسار حویق و ماسال خبر داد.

ولی الله عادلی روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان با اعلام این مطلب افزود: براساس تصمیمات اخذ شده نماز جمعه در این شهرها در محل مصلی شهر برگزار می شود و فریاد دشمن شکن نمازگزاران به مناسبت روز قدس نیز در داخل مصلی های این شهرها طنین انداز خواهد شد.

وی با بیان اینکه راهپیمایی روز قدس برگزار نمی شود، تصریح کرد: شهرهای دیگر استان در این روز از سخنرانی رهبر معظم انقلاب که به‌صورت زنده پخش می شود، بهره می‌بریم.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گیلان با بیان اینکه نماز عید فطر فقط در مساجد استان با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار می شود، خاطر نشان کرد: برگزاری نماز عید سعید فطر در مصلی‌های مناطق سفید اگر منجر به تجمع نشود، بلامانع است.

وی در بخش دیگری از سخنانش از توزیع 151 هزار بسته معیشتی در رزمایش مواسات، همدلی و کمک های مومنانه در استان خبر داد و گفت: 50 هزار بسته دیگر نیز بین افراد نیازمند توزیع می شود.

بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) 16 مرداد 1358 در پیامی خطاب به مسلمانان ایران و جهان آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را روز قدس نامید.

*س_برچسب‌ها_س*