شنبه 21 مهر 1403

نماز عید فطر در مساجد گلستان اقامه می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
نماز عید فطر در مساجد گلستان اقامه می‌شود

گرگان - ایرنا - مسوول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه گلستان از اقامه نماز عید سعید فطر با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و حضور محدود نمازگزاران در مساجد خبر داد و گفت: نماز عید فطر امسال در مصلی‌های جمعه استان برپا نمی شود.

حجت‌الاسلام محسن کیایی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: برای جلوگیری از احتمال شیوع کرونا، نماز عید فطر امسال به صورت تجمعی و متمرکز برگزار نشده و سعی می‌شود از حداکثر فضاهای اماکن مذهبی و مساجد برای اقامه این نماز استفاده شود.

وی با تاکید بر رعایت دستور العمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در مساجد افزود: ضدعفونی مساجد قبل و بعد از برگزاری نماز، ایجاد تهویه مناسب در مساجد و الزام استفاده از مواد ضدعفونی‌کننده برای تمامی نمازگزاران، رعایت بهداشت فردی و استفاده از دستکش و ماسک برای همه از جمله مواردی است که باید برای اقامه نماز عید فطر رعایت شود.

کیایی ادامه داد: نماز عید فطر حداکثر درمدت زمان یک ساعت، بدون برنامه جانبی و با 25 درصد ظرفیت مساجد و رعایت فاصله یک متری نمازگزاران از یکدیگر اقامه می‌شود.

وی از شهروندان گلستانی بیمار یا افرادی که دارای بیماری زمینه ای هستند خواست در مساجد حضور پیدا نکنند.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت امروز شنبه گفت: تاکنون 133 هزار و 521 نفر به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت 59 نفر در 24 ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به 7 هزار و 359 رسید.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*