شنبه 21 مهر 1403

نماز عید فطر در چهارمحال و بختیاری اقامه شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
نماز عید فطر در چهارمحال و بختیاری اقامه شد

شهرکرد - ایرنا - همزمان با حلول ماه شوال و فرارسیدن عید سعید فطر، نماز این عید روز یکشنبه در نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

به گزارش ایرنا، امسال نماز عید سعید فطر در چهارمحال و بختیاری همانند سالهای گذشته برگزار نشد و این نماز با حضور امام جماعت، در برخی از مساجد با رعایت پروتکلهای بهداشتی برگزار شد.

براساس این گزارش، این نماز در مساجد اعلام شده از سوی فرمانداری‌های استان با رعایت پروتکلهای بهداشتی با فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار شد.

در نماز عید سعید فطر در شهرکرد که همه ساله در مقابل مصلای امام خمینی (ره) برگزار می‌شد، امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در 14 مسجد با محوریت امام جماعت مساجد برگزار شد.

امسال به دلیل شیوع کرونا نماز عید فطر در مساجد جامع، حسینیه اعظم، صاحب الزمان (عج)، حضرت قاسم (ع)، فاطمه الزهرا، النبی (س)، امام علی (ع)، امام جواد (ع) و همچنین مدرسه امام خمینی (ره)، دبستان شریعتی، دبستان رضوی و دبستان شاهد و دبیرستان نیایش، برگزار شد.

نمازگزاران با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله فاصله اجتماعی برای شرکت در نماز به همراه خود مهر، سجاده، دستکش، ماسک و زیرانداز همراه داشتند.

همچنین با توجه به برگزاری نماز عید فطر در برخی از مساجد، امسال 725پایگاه ثابت و سیار از سوی کمیته امداد امام فطریه مردم این استان را جمع‌آوری‌کرد.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا به بیشتر کشورهای جهان سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی رابران داشته تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

شست وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوه ویروس توصیه می کنند.

*س_برچسب‌ها_س*