یک‌شنبه 22 مهر 1403

نماز عید فطر در 30 مسجد مهریز اقامه می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
نماز عید فطر در 30 مسجد مهریز اقامه می‌شود

یزد - ایرنا - مسوول اداره تبلیغات اسلامی مهریز گفت: نماز عید سعید فطر در 30 باب مسجد با رعایت مقررات بهداشتی و حضور مردم مومن در روستاهای بخش مرکزی این شهرستان اقامه می‌شود.

حجت‌الاسلام محمدعلی متوسل روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این نماز در شهر فقط در یک مکان به صورت متمرکز در حسینیه اعظم مزویرآباد و در روستاها به صورت پراکنده در فضای باز مساجد اقامه می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به شیوع بیماری کرونا، نمازگزاران باید حتما با عنایت به اهمیت رعایت دقیق مقررات بهداشتی، ماسک، دستکش، زیرانداز، مهر و سجاده شخصی به همراه داشته باشند.

این مسوول اظهار کرد: در کنار برنامه اقامه نماز و ایراد خطبه‌ها، کار جمع‌آوری زکات فطریه نمازگزاران توسط نهادهای حمایتی در چارچوب مقررات صورت می‌گیرد.

متوسل گفت: همکاری جدی آحاد مردم مردم در شهر و روستاهای منطقه در راستای رعایت مقررات بهداشتی برای پیشگیری از بیماری کرونا خیلی مهم است که باید همکاری شود.

تاریخ دقیق عید فطر با رویت هلال ماه شوال مشخص می شود، اول ماه شوال پایان ماه رمضان است و این روز از مهم‌ترین جشن‌ها و اعیاد مسلمانان است و با تعطیلی رسمی همراه است و پرداخت زکات فطره در این روز بر مسلمانان واجب است.

از سال 1390 با تصویب مجلس شورای اسلامی و تایید شورای نگهبان، عید فطر در ایران 2روز تعطیل رسمی است و بر اساس تقویم عید فطر امسال روز یکشنبه چهارم خرداد ماه جاری است.

مهریز با 55 هزار نفر جمعیت 300 مسجد دارد.

*س_برچسب‌ها_س*