شنبه 21 مهر 1403

نماز عید فطر در 442 مسجد استان البرز اقامه می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
نماز عید فطر در 442 مسجد استان البرز اقامه می‌شود

کرج - ایرنا - مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز با اشاره به برگزاری نماز عید سعید فطر در 442 مسجد این استان، گفت: امسال با تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا، مساجد تنها برگزارکننده این نماز هستند.

حجت الاسلام و المسلمین مهدی ولایی برحق شامگاه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به پروتکل‌های بهداشتی برای برگزاری نماز عید فطر در مساجد، تصریح کرد: به همراه داشتن مهر و سجاده شخصی، رعایت فاصله یک متری و داشتن ماسک و دستکش در نماز عید فطر الزامی است.

وی با بیان اینکه نماز عید فطر از ساعت 8 صبح روز عید در اغلب مساجد البرز اقامه خواهد شد، گفت: این روند جمعیت را در مساجد و محله‌ها توزیع می‌کند و اولویت برگزاری در فضاهای باز مساجد است.

با توجه به این بنا بر استحباب مؤکد به همه روحانیون معزز و ائمه جماعات توصیه می کنیم تا این نماز را در فضای باز برگزار کنند.

ولائی برحق با تأکید پیگیری سازمان تبلیغات اسلامی در مرکز و استان های کشور به طور جدی در راه اندازی دائمی مساجد با رعایت پروتکل های بهداشتی، گفت: با توجه به اهمیت مسجد و سلامت معنوی در کنار سلامت جسمی و جایگاه مسجد در محوریت راهبری و مدیریت بحران ها به صورت محله ای و از طرف دیگر، راه اندازی مجموعه های دیگر از جمله مراکز تجاری، آموزشی، اقتصادی و ورزشی، سازمان تبلیغات اسلامی بصورت مداوم در رابطه با بازگشائی دائم مساجد پیگیر است.

با توجه به فراهم شدن مقدمات ان شاءالله خبرهای خوبی هم در راه بوده و در آینده ی نزدیک پس از تصویب نهایی ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام عمومی می شود.

ولایی خاطرنشان کرد: در ضمن از همه مساجد، روحانیون معزز، ائمه جماعات و هیئت امنای مساجد که در این مدت با انجام خدمات اجتماعی ثابت کردند که مسجد علاوه بر جایگاه عبادی، جایگاه خدمات رسانی را هم بخوبی می تواند ایفا کند، تشکر می کنیم.

*س_برچسب‌ها_س*