دوشنبه 16 مهر 1403

نمایشگاه "دهکده مقاومت و اسوه" برپا شد

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
نمایشگاه "دهکده مقاومت و اسوه" برپا شد

نمایشگاه "دهکده مقاومت و اسوه" با هدف معرفی شهدای غزه و لبنان، شهدای دفاع مقدس، شهدای خدمت ایران و دستاورهای جبهه مقاومت برگزار شد.

- اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، «دهکده مقاومت و اسوه» منطقه 13 با هدف معرفی دستاوردهای جبهه مقاومت برگزار شد.

این نمایشگاه با هدف معرفی شهدای غزه و لبنان، شهدای دفاع مقدس، شهدای خدمت ایران و دستاورهای جبهه مقاومت با مشارکت ناحیه کمیل و پایگاه‌های بسیج منطقه 13 با شعار "آغاز نصرالله" از سوی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی منطقه 13 برگزار شد.

نمایشگاه دهکده مقاومت و اسوه» شامل 14 غرفه بود و به معرفی دستاوردهای پایگاه بسیج منطقه می‌پرداخت. همچنین در حاشیه این نمایشگاه برنامه‌هایی همچون سرود، مداحی، ایستگاه صلواتی و.... برگزار شد.

ناگفته های مستندساز ایرانی از مصاحبه با سیدحسن نصرالله

گرامیداشت شهید سیدحسن نصرالله و سردار نیلفروشان

مراسم یاد بود شهید سیدحسن نصرالله و سردار نیلفروشان درسه نقطه از منطقه 13 تهران برگزار شد. محکومیت ترور سید مقاومت و سردار سید عباس نیلفروشان بخش اصلی این مراسم بود.

تعدادی از شرکت‌کندگان در این مراسم که با شعار «آغاز نصرالله» برگزار شد، با در دست داشتن تصاویری از شهید سیدحسن نصرالله، سردار نیلفروشان و سایر شهدای جبهه مقاومت، یاد و خاطره این شهدا را گرامی داشتند. شرکت‌کنندگان این مراسم همچنین خواهان شکسته شدن سکوت مجامع جهانی و بین‌المللی به ویژه مقامات ارشد کشورهای اسلامی در مورد جنایت رژیم صهیونیستی در غزه، فلسطین و لبنان شدند.

اجرای سرود با مضمون شهادت شهید نصرالله، مداحی و مرثیه‌خوانی و برپایی ایستگاه‌های صلواتی از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

"یاد یاران" و بازدید از خانواده شهدای دانش‌آموز

همزمان با ماه مهر و با هدف گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانش‌آموز، برنامه "یاد یاران" در قالب ویژه برنامه مهر قلم به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی منطقه 13 برگزار شد. براین اساس، دبیر کانون نوجوانان محله صفا ناحیه یک به نمایندگی از دانش‌آموزان به دیدار مادر شهید حمیدرضا ثابتی رفت. او به تجلیل از این مادر بزرگوار و خانواده معظم شهید ثابتی پرداخت.

در این جلسه، علاوه بر نوجوانان، جمعی از مدیران فرهنگی شهرداری منطقه 13 نیز حضور داشتند.

در مراسم دیگری از ویژه برنامه "یاد یاران"، جمعی از نوجوانان با مادر شهید سیدجعفر میرباقری دیدار کردند.

مادر شهید میرباقری که از فعالان عرصه تعلیم قرآن و مفاهیم آن است، درباره فرزند شهید خود گفت: سیدجعفر در سن 15 سالگی در سوسنگرد به شهادت رسید. سیدجعفر به دلیل سن پایین خود با رضایت‌نامه پدرش عازم جبهه شد و در زمینه قرآن فعالیت‌های زیادی داشت. او در پادگان حر به 400 رزمنده آموزش قرآن می‌داد و از همان کودکی علاقه عجیبی به مسجد، نماز و روزه داشت. او در اوایل انقلاب با اینکه 13 سال بیشتر نداشت اما در پخش اعلامیه حضرت امام و شرکت در راهپیمایی‌ها فعال بود.

او پس از یک ماه تعلیم در پادگان، به جبهه سوسنگرد اعزام شد و مدتی در جبهه ماند و در تاریخ 27 دی ماه 1359 در منطقه عملیاتی مالکیه در سن 15 سالگی به درجه رفیع شهادت نائل آمد و پیکرش را در هشتم بهمن ماه همان سال در بهشت زهرا، قطعه 24، ردیف 63، شماره 17 به خاک سپردند.

مهرداد احمدی، مدیر اداره آموزش های شهروندی منطقه 13 که در این دیدار دانش آموزان را همراهی می‌کرد، گفت: هدف از حضور دانش آموزان در منازل شهدای دانش آموزان این است که نوجوانان بدانند آرامش و آسایش امروز خود را مدیون چه کسانی هستند و از این عزیزان درس ایثار و گذشت را یاد بگیرند

براساس این گزارش، برپایی موکب فرهنگی و استیج پذیرایی مزین به نام "محبان الرضا"، همزمان با نماز عبادی سیاسی جمعه تهران به امامت رهبر معظم انقلاب، از دیگر برنامه‌های فرهنگی منطقه 13 بود که با مشارکت گروه‌های جهادی و خیرین، تحت عنوان "گرامیداشت شهدای مقاومت" با برخورداری از برنامه‌های متنوع برگزار شد.