شنبه 7 مهر 1403

نماینده زابل: ریزگردها امان مردم را بریده است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
نماینده زابل: ریزگردها امان مردم را بریده است

تهران - ایرنا - نماینده مردم زابل، زهک، هیرمند در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی از گرانی مسکن و خودرو و مساله ریزگردها انتقاد کرد و خواستار رسیدگی به این مشکلات شد.

حبیب‌الله دهمرده در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی اظهارداشت: گرانی در ابعاد مختلف مانند مسکن و خودرو آستانه تحمل ویژه قشر آسیب‌پذیر جامعه را بریده است.

نماینده مردم زابل، زهک، هیرمند در مجلس با بیان اینکه اشرافی‌گری سم مهلکی برای جامعه است، افزود: برخورد و مقابله با مفاسد مالی و اقتصادی و حرام‌خوران به ویژه دانه درشت‌ها و آقازاده‌ها در شرایط کنونی ضروری است.

دهمرده با اشاره به سوء‌مدیریت، تبعیض و بی‌عدالتی تصریح کرد: مشکل ما قبل از کمبود منابع، توزیع منابع است. خام‌فروشی گسترده در ابعاد مختلف، همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، رتبه‌بندی معلمان در وزارت آموزش و پرورش، اعمال مدرک مجدد، نهضتی‌ها، غیرانتفاعی‌ها مسائلی است که باید به آنها پرداخته شود و از همه مهمتر سیاسی بودن عزل و نصب‌ها به عنوان مثال عزل رییس انقلابی دانشگاه فرهنگیان، چرا مجلس در برابر اینگونه مسائل بی‌تفاوت است؟

وی بر رسیدگی به مشکلاتی همچون خطر زنگ گندم در استان سیستان و بلوچستان، گازرسانی، انتقال آب از دریای عمان، حاشیه‌نشینی، تقسیم استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و اصفهان به عنوان یک ضرورت و ظرفیت، تاکید کرد.

وی با بیان اینکه ریزگردها هم امان مردم را بریده است، خطاب به رییس جمهوری عنوان کرد: درباره وضعیت دریاچه هامون، فاضلاب، کاهش پروازهای زابل، فیبرنوری و اینکه چرا در فضای مجازی دستگاه‌های متولی به وظیفه ذاتی خود عمل نمی‌کنند، آقای روحانی چه جوابی برای این مسائل در پیشگاه خداوند دارید؟

*س_برچسب‌ها_س*