شنبه 7 مهر 1403

نماینده مجلس: آب عامل صلح و جنگ در دنیا است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
نماینده مجلس: آب عامل صلح و جنگ در دنیا است

تهران - ایرنا - نماینده کاشان در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز آب مساله ای جهانی است و رشته های دانشگاهی جدیدی در حوزه آن ایجاد شده که نشان دهنده اهمیت آن است، آب عامل صلح و جنگ در دنیا است و مدیریت مصرف آن به ویژه در حوزه آب شرب، حیاتی است.

سید جواد ساداتی نژاد نماینده کاشان در مجلس شورای اسلامی پس از استماع گزارش رضا اردکانیان وزیر نیرو درباره تولید و صادرات انرژی در جلسه علنی امروز - چهارشنبه - گفت: امروز آب مساله ای جهانی است و رشته های دانشگاهی جدیدی در حوزه آب ایجاد شده است که نشان دهنده اهمیت آن است، آب عامل صلح و جنگ در دنیا است و مدیریت مصرف آن به ویژه در حوزه آب شرب، حیاتی است.

وی افزود: حوزه تامین آب شرب نیز از دیگر مسائل کشور است در حوزه سد ها با اینکه تلاش های زیادی صورت گرفته و آثار آن را در سیلاب های سال گذشته شاهد بودیم، اما باید این روند را ادامه دهیم و البته در دنیا اکنون سیاست های آبخیزداری اجرا می شود و از فناوری های جدید در این باره باید استفاده کرد. از جمله بونیزاسیون آب در جو پایین وزارت نیرو باید پیشگام باشد.

نماینده کاشان در مجلس ادامه داد: آب روستایی کشور نیز با مشکلاتی مواجه است و هم در بهره وری زراعی و هم در عرصه اقتصادی باید در این مورد درست عمل کنیم.

وی همچنین به واردات آب مجازی اشاره کرد و گفت: باید در این باره دقت کنیم و محصولات آب بر را بهتر است از خارج وارد کنیم، مدیریت یکپارچه آب نیز بحث مهمی است در حوزه انرژی های تجدید پذیر و موضوع مزارع خورشیدی را باید در نظر بگیریم

*س_برچسب‌ها_س*