پنج‌شنبه 19 مهر 1403

نماینده مجلس بر پژوهش در خصوص رفع آسیب‌های اجتماعی در خمین تاکید کرد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
نماینده مجلس بر پژوهش در خصوص رفع آسیب‌های اجتماعی در خمین تاکید کرد

خمین - ایرنا - نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی بر انجام اقدامات پژوهشی گسترده و جامع در خصوص آسیب‌های اجتماعی در این شهرستان تاکید کرد و گفت: این آسیب‌ها ریشه در اجتماع دارند و حل آنها نیز باید در درون جامعه و به صورت مردمی و محله محور باشد.

«علیرضا نظری» روز شنبه در نشست مشترک شوراهای فرهنگ عمومی و امر به معروف ونهی از منکر خمین افزود: در خصوص برخورد با ناهنجاریهای اجتماعی قوانین خوبی وجود دارد که می طلبد با جدیت بیشتری نسبت به اجرای آنها و برخورد با هنجارشکنان در شهرستان اقدام شود. وی با بیان اینکه باید تمام توان برای حل آسیب‌های اجتماعی در شهرستان بکار گرفته شود، اظهار داشت: توجه به عملکرد دستگاه‌های اجرایی در حوزه پیشگیری و رفع آسیب های اجتماعی از هر زمان دیگری در شهرستان ضروری‌تر است و باید راهکار جدی برای حل این معضلات اندیشیده شود.

امام جمعه خمین نیز در این نشست اظهار داشت: رهروان اهل بیت (ع) در این شهرستان در مراسم اربعین حسینی امسال براساس تصمیم گیری‌های ستاد کرونا و فرمایشات رهبر معظم انقلاب اقدام می‌کنند. حجت الاسلام والمسلمین «علی حسینی‌پور» افزود: با توجه به اینکه امسال پیاده‌روی اربعین نداریم باید با یک برنامه‌ریزی درست، آیین سوگواری اربعین حسینی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و در فضای باز برگزار شود. وی با تقدیر از اقدامات شورای شهر و شهرداری در سطح شهر خمین گفت: شورای شهر و شهرداری باید رسیدگی ویژه به مناطق حاشیه‌ای شهر را در سرلوحه کار خود قرار دهند و مسائل و مشکلات این مناطق را مرتفع سازند.

امام جمعه خمین با اشاره به این که راهکارهای علاج آسیب‌های اجتماعی در روایات اهل بیت (ع) وجود دارد، تصریح کرد: این راهکارها را پیامبر وائمه معصومین بیان فرموده‌اند اما متاسفانه به آنها بی توجهی شده است.

حجت الاسلام حسینی پور گفت: دامنه برخی از آسیب های اجتماعی نسبت به گذشته گسترده‌تر شده است و نقل و انتشار بدون نقد و تحلیل این گونه آسیب‌ها در رسانه‌ها و به ویژه فضای مجازی کار درستی نیست و از قبح گناه کاسته و باعث می‌شود که این نوع آسیب‌ها کم کم عادی شوند.

فرماندار خمین نیز با تاکید بر لزوم برگزاری آیین سوگواری و عزاداری اربعین حسینی اظهار داشت‌: به دلیل شیوع بیماری کرونا امسال مراسم راهپیمایی اربعین در ایران و عراق برگزار نمی‌شود ولی مراسم اربعین باید با شور و شعور و رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در شهرستان انجام شود. «احمدطهرانی» ادامه داد: با توجه به دشمنی‌های ممتد و احاطه تهدیدهایی که کشورمان با آنها مواجه شده، موظفیم عنصر اساسی مقاومت که همین شور حسینی است را زنده و پایدار نگه داریم.

وی با اشاره به شرایط خمین در شیوع بیماری کرونا گفت: در برگزاری شعائر مذهبی حفظ سلامتی شهروندان در اولویت است و رعایت پروتکلهای بهداشتی به معنای تعطیلی مناسبت‌های مذهبی نیست.

در این نشست ساخت سردیس 15 نفر از مفاخر، مشاهیر و شهدای شاخص شهرستان خمین در سال جاری به منظور نصب در پارک تفریحی بوجه این شهرستان در دستور کار شورای فرهنگ عمومی شهرستان قرار گرفت. خمین در جنوب استان مرکزی واقع شده و 105 هزار نفر جمعیت دارد.

*س_برچسب‌ها_س*