یک‌شنبه 8 مهر 1403

نمایندگان یونسکو از معبد آناهیتا بازدید کردند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
نمایندگان یونسکو از معبد آناهیتا بازدید کردند

کرمانشاه - ایرنا - نمایندگان یونسکو و میهمانان خارجی شرکت کننده در آیین نوروز با استقبال مسئولان محلی وارد کنگاور شدند و از معبد آناهیتا بازدید کردند.

به گزارش ایرنا، فرماندار کنگاور روز چهارشنبه در آیین استقبال از نمایندگان یونسکو که در معبدآناهیتا برگزار شد، اظهار داشت: این شهرستان را به واسطه بناهای باستانی و تاریخی متعدد باید موزه ای از تاریخ ایران باستان نامید که هرکدام به نوبه خود گردشگران را مسحور عظمت خود می کند.

«فرزاد الماسی» افزود: شهرستان کنگاور با داشتن پیشینه ای کهن و همپایه تاریخ ایران توجه بسیاری از باستان شناسان و علاقه‌مندان به فرهنگ و هنر ایرانی را به خود معطوف کرده است.

وی ادامه داد: در این شهرستان 120 آثار ثبتی فرهنگی، تاریخی، طبیعی و مذهبی ارزشمند به بلندای امروله وجود دارد که بیانگر عمق و ریشه این سرزمین است.

او با بیان اینکه از همه افرادی که شهر کنگاور و آثار تاریخی و تمدنی آن را برای همه مردم ایران و جهان تبیین و معرفی می کنند قدردانی می‌کنیم، گفت: جا دارد که این اقدامات ارزشمند انجام و برای معرفی هرچه بهتر ظرفیت‌های ایران به جهانیان تبیین شود.

فرماندار کنگاور در پایان خاطرنشان کرد: مثلث گردشگری غرب کشور، یک اقدام بسیار برجسته در راستای معرفی و تبیین بیشتر کنگاور، کرمانشاه، همدان و سنندج است.

برچسب‌ها